• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AANTALLENALS en OF functies in 1 formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapaille

Verenigingslid
Lid geworden
19 nov 2014
Goedendag,

Ik ben voor mijn werk bezig met het maken van een overzicht en nu loop ik tegen een 'probleem' op. Ik heb een lijst met taken met een startdatum en eventueel een datum afgerond. Nu wil ik een overzicht met het aantal taken die op een bepaalde datum nog niet afgerond zijn. Ik denk dat ik hiervoor de functies 'AANTALLEN.ALS' en 'OF' in 1 formule moet gebruiken, maar dat lukt mij niet.

Is er hier een knappe kop die mij hierbij kan helpen? Een voorbeeld is als bijlage bijgevoegd.

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal!

Met vriendelijke groet,

Hans

Bijlagen

In dit geval zou ik gewoon 2 aantallen.als formules bij elkaar optellen

Code:
=AANTALLEN.ALS($B$2:$B$26;">="&E$1;$C$2:$C$26;">="&E$1)+AANTALLEN.ALS($B$2:$B$26;">="&E$1;$C$2:$C$26;"")

beide funties testen of de startdatum op of na de peildatum liggen
de eerste aantal.als test of de kolom afgerond een datum bevat die na de peildatum ligt
de tweede test of de afgerond kolom leeg is.

te samen moet je dan altijd op het aantal openstaande taken op de peildatum komen

Bekijk bijlage Kopie van Book1-1.xlsx

Dag Roel,

Bedankt voor je hulp. Alleen je oplossing lijkt niet helemaal goed te gaan. Wanneer ik in jouw kopie bestand kijk, dan zouden er op 8 mei nog 7 taken open staan, terwijl er nog 9 open staan.

Laatst bewerkt:
Draai een teken om en het gaat goed:
Code:
=AANTALLEN.ALS($B$2:$B$6;"[COLOR="#ff0000"][B]<[/B][/COLOR]="&E$1;$C$2:$C$26;">="&E$1)+AANTALLEN.ALS($B$2:$B$26;"<="&E$1;$C$2:$C$26;"")
Een alternatieve formule is:
Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$26<=E$1)*(($C$2:$C$26>=E$1)+ISLEEG($C$2:$C$26)))
PS volgens mij staan er op 8 mei wel 13 taken open... (taak 2,4,6,7,9,10,12,14,15,16,17,18,19).

Laatst bewerkt:
Het werkt!

Beiden erg bedankt voor jullie hulp. Fijn dat er zulke behulpzame mensen zijn.

Met vriendelijke groet,

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan