aantekeningen maken in Powerpoint 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Ik ben de aanteken-functie van Powerpoint 97 kwijt in Powerpoint 2003.
Het gaat om het maken van aantekeningen tijdens het draaien van de presentatie.
Ik gebruikte deze functie tijdens vergaderingen om todo-lijsten te maken.
De functie zat altijd rechts onder in de dia en ik kreeg een venstertje waar ik vervolgens via het toetsenbord tekst kon invoeren. Aan het eind van de presentatie werd gevraagd of de tekst (apart!) opgeslagen moest worden.
Bij 2003 kan ik alleen met de viltstift/balpen/markeerstift aantekeningen maken. En vervolgens niet opslaan, alleen bewaren op de dia zelf. Dit in tegenstelling tot de procedure zoals hierboven beschreven.
Wie kan mij helpen?

Marl1,

Volgens mij doel je hierop:

Notities, hand-outs of een overzicht verzenden naar Word
Gebruik deze procedure als u notities, hand-outs of een overzicht wilt verzenden naar Microsoft Word voordat u afdrukt.

Zorg ervoor dat de presentatie geopend is in Microsoft PowerPoint. Wijs Verzenden naar aan in het menu Bestand en klik op Microsoft Word.
Ga op een van de volgende manieren te werk:
Als u notities wilt verzenden, schakelt u het selectievakje Notities naast dia's of Notities onder dia's in.
Als u hand-outs wilt verzenden, schakelt u het selectievakje Lege regels naast dia's of Lege regels onder dia's in.
Als u een overzicht wilt verzenden, klikt u op Alleen overzicht.

Groet,

Bij beeld -> notitiepagina krijg je per dia een vakje waar je je notities kan invullen.
Ik ben er bijna 100% zeker van dat dit hetgene is je bedoelt...

Greeets

G

Nee, deze bedoel ik niet....

Ha beste reageerders!

Allereerst: dank voor het meedenken! Maar nee, beide oplossingen die jullie aanreiken is niet de oplossing die ik bedoel. Mocht je nog ergens Office 97 hebben, kijk dan maar eens: echt het is de moeite waard. En het is echt 'zoek' (volgens mij) in Office 2003.
Ik denk dat ik het aan Microsoft zelf ga vragen. Het antwoord wat zij gaan geven, zal ik hier op het forum zetten. Ik laat de vraag dus nog ''open'' staan.
Mochten jullie in de tussentijd tips hebben: Graag!

Het bestaat nog

Tijdens het afspelen van een ppt presentatie heb je links onderin 4 opties, klik op het menu icoon (3e van links) en ga naar Scherm > Sprekernotities

Dit is waarschijnlijk wat jij bedoelt.

helaas...

Dank voor het meedenken en je reactie.
Het is echter helaas niet wat ik bedoel.
Het ging zo: tijdens de presentatie kon je aantekeningen maken (bijvoorbeeld het noteren van afspraken die tijdens de presentatie gemaakt werden). Aan het eind van de presentatie werd dan door Powerpoint gevraagd of je de gemaakte aantekeningen wilde bewaren. Deze werden dan weergegeven in een extra dia, die toegevoegd werd.
Denk je verder mee? NOgmaals: als ik antwoord heb, laat ik het jullie allemaal weten!!!!

printscreens van wat ik bedoel

Ha Beste Meedenkers,

bijgaand twee screendumps van wat ik bedoel. Een correctie tov van mijn eerdere beschrijvingen: niet aan het eind van de presentatie, maar op het moment dat je voor exporteren kiest (zie bijlage), wordt de boel naar Word overgepompt.

Bijlagen

Reactie Microsoft

Microsoft schreef:

Het lijkt er inderdaad op dat deze functie in Office PowerPoint 2003 niet meer in deze vorm aanwezig is.
Het enige wat ik als alternatief kan aandragen is dat je in de PowerPoint presentaties klikt op Bestand | Versturen Naar | Microsoft Word.

Hoewel ik het op prijs stel dat Microsoft met een alternatief komt, vind ik het in de 2003-praktijk toch niet zo lekker werken als de 97-versie.

Heb derhalve gevraagd of en wanneer Microsoft dit zal fixen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan