aanval op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
sinds kort krijg ik de melding "een recente poging om uw computer aan te vallen is geblokkeerd"gegeven door norton anti virus 2007.
en wat blijkt, ik ben zelf degene die aanvalt naar iedere keer een ander IP adres..
iemand enig idee ??
P 4, 2,4 ghz. windows xp sp2.

groeten Martin

Dan zit er een beestje ergens.

Virus en Spy/Mailware vrij?zou ik eerst eens controleren.

Of gelijk bij Nucia langs gaan:confused:

ik draai regelmatig Ad-Ware en spyware blaster.
het is vanzelf gekomen en zal ook vanzelf wel weer gaan.
evengoed bedankt.

groeten Martin

F-secure

Hai, heb je al eens via de site van F-secure de rootkitscanner gedownload? Deze scant zeer diep en misschien komt het euvel dan tevoorschijn??? Na dit zelf gedaan te hebben, kwam er ook het een en ander boven water. Deze rootkit scanner is free en lost een hele hoop problemen op. Ik weet niet of je er iets aan hebt, doch het is het proberen waard, toch?

Je moet erg voorzichtig zijn met een rootkit-scanner, deze kan ook goede en legitieme bestanden aangeven als gevaarlijk of verborgen.

Maar als je het eens wilt bekijken, dit is de pagina van F-Secure's BlackLight, de rootkit-scanner.

rootkitscanner

Inderdaad daar heb je wel gelijk in. Ik ga er misschien te snel van uit dat men weet waar men mee bezig is. Doch bij mij heeft die scanner een hele hoop problemen opgelost. Dus kijk uit wat je verwijderd en bij twijfel, niet doen.:o

Als je er voorzichtig mee omgaat kan een rootkit-scanner je erg helpen, maar af en toe zijn de false positives ( valse meldingen van een infectie ) gewoon te groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan