aanval (security suite) waardoor ik explorer, word en avg niet meer kan activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SVSLOUN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
hallo,

ik zit met het volgende: als ik mijn computer opstart, krijg ik een veld met waarschuwingen die er allemaal toe leiden dat ik het programma Security Suite moet kopen. ik kan nu enkel internetten met firefox. mijn avg 8.5 kan ik niet meer activeren (ik krijg dan de opmerking 'aplication can not be executed'. the file avgui.exe is infected. would you like to activate your antivirus software now? klik je dan op ja , kom je weer uit bij Security Suite

klik ik op explorer icoon dan verschijn onderstaande tekst op scherm:
Internet Explorer Warning - visiting this web site may harm your computer!

Most likely causes:
•The website contains exploits that can launch a malicious code on your computer
•Suspicious network activity detected
•There might be an active spyware running on your computer

What you can try:

Purchase for secure Internet surfing (Recommended).

Check your computer for viruses and malware.

More information

ook hier bij alle 3 de opties kom ik uit bij security suite.

klik op programma als WORD, convertXtodvd of welk programma ook. dan krijg ik de melding aplication can not be executed enz.

antivirus programma downloaden lukt niet meer, het downloaden an sich wel maar er verschijnt geen scherm waardoor ik kan gaan uitvoeren.

ik kan wel wat hulp gebruiken. alvast bedankt !

Als ik het goed begrijp staat hier een tutorial hoe het te verwijderen.
Verder: Als ik het goed begrijp is de eerste link een soort eigen interpretatie van deze link
Persoonlijk zou ik de 2de link gebruiken, want die is uitgebreider en beter gedocumenteerd ('meer plaatjes'). :)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Diagnpose helemaal correct alleen loop ik bij manual meteen vast

Ik moet namelijk windows in the safe mode opstarten (vista)

daarvoor moet ik naar het start icoontje links ondergaan en bij 'zoeken' msconfig intypen. Dat doe ik, druk vervolgens op enter en doorgaan en vervolgens krijg ik de standaard pop up met de opmerking;this aplication can not be executed, waardoor ik weer terug bij af ben.

Wel bedankt voor snelle reaktie

groet sander

Sander, je kunt dan de instructie uit de eerste link gebruiken:
Now on the infected PC, turn the PC on and whilst it is booing press the F8 key constantly, before the operating system loading screen appears you should get a choice of different boot options, one of which says “Safe Mode with Networking”

Komt er op neer dat je de pc herstart, en na het BIOS scherm (dus vóórdat Windows opstart) herhaaldelijk F8 toets indrukt zodat het 'opstartmenu' van Windows verschijnt. Kies daar Veilige modus met netwerkondersteuning.

Tijs.

bedankt voor instructie, mijn probleem is opgelost

dag tijs,

bedankt!, ben zoals je zei naar eerste file gegaan en vervolgens de instruktie netjes opgevolgd.
Juist door het 'start'icoontje niet te gebruiken, maar de AAN/UIT KNOP te gebruiken(eerst uit en dan weer aan)
kwam ik simpel in de windows veilige modus. vervolgens op een andere PC de aangewezen drie programmaatjes gedownload, op een cd'tje gebrand en in mijn geinfecteerde laptop gedaan. programmaatjes gedraaid, PC weer uit en vervolgens aangezet.

laptop is overigens sneller dan ooit tevoren.

heel erg bedankt.

Goed nieuws! Fijn dat het gelukt is. :)

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan