Aanvallen van onbekend ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamesr

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Hallo,

De laatste tijd krijg steeds aanvallen ( die gelukkig wel worden geblokkeerd) van bepaald ip adres ( 141.101.124.101)
Weet iemand hoe dit definitief kan blokkeren zodat de aanvallen ook niet meer bij mij binnen komen?
foto toegevoegd van de fout melding
5d2kw6.png

Laatst bewerkt:
Ok... Kan je vertellen hoe je die aanvallen detecteert???...

Want ik heb even zitten rondkijken, & het IP is van:

https://www.fbi.h-da.de/willkommen-beim-fachbereich-informatik.html

Onderdeel van Fachhochschule Darmstadt, Darmstadt, Hessen, DE:

http://www.h-da.de/

N.B: Zegt niets! Zal niet de eerste keer zijn dat een gerenommeerde site gehakt & besmet is!
Andere kant: Het is wel een Duitse Technische Universiteit met Informatica College!
Zonder context geen relevantie. Waarom MBAM die melding geeft, weet ik niet, kan een false-positive zijn, maar andere referentiepunten, o.a. https://www.siteadvisor.com/sites/ , vinden (nog) niets.

Zoekende op poortnummer, kom ik terecht bij via FF verspreidende Trojanen, maar als ik bij daarop Mozilla zoek, krijg ik:

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=site:mozilla.org+56589&meta=&aq=f&oq=

Er staat toch duidelijk uitgaand. Dus het is geen aanval, maar iets wat zo te zien je browser initiëert. Kan ook niet want de meeste van onze internetrouters houden standaard alle verkeer wat van buitenaf komt tegen. Mogelijk is het een of andere plugin die je hebt geïnstalleerd.

Als het niet zo vaak gebeurd, zou je het kunnen negeren.
Ik zou even kijken wat je de laatste tijd hebt geïnstalleerd / gedownload etc.

Het gebeurt toch wel meerdere malen per dag, volgens mij niks aparts geïnstalleerd
2nkqc5k.png

Laatst bewerkt:
Oke, dat is inmiddels gebeurt.
Gefeliciteerd!
U beschikt over de juiste Java-versie (Version 6 Update 31).
Heb vandaag de fout melding ook nog niet gekregen, ik had er verder ook geen aandacht aan besteed als me firefox niet zo vreselijk traag was.
Als ik meerdere tabs op heb staan krijg heel vaak de melding van reageert niet. 10 tot 20 sec wachten en dan doet hij het wel weer.

Er staan sowieso veel processen op in taakbeheer 66 stuks. Is dit allemaal nodig? lijkt me dat hij daar ook langzamer van wordt.
Eerder had ik er altijd een stuk of 45

Ik weet dat je met msconfig, hele boel kunt in en uitschakelen, maar daar door heb eerder de boel keer opnieuw kunnen installeren, dus hulp is hier bij zeker welkom.

Laatst bewerkt:
Heb vandaag de fout melding ook nog niet gekregen, [KNIP]
Als ik meerdere tabs op heb staan krijg heel vaak de melding van reageert niet. 10 tot 20 sec wachten en dan doet hij het wel weer.
Mmmja... Elke dag, elk uur, 10 tot 20 Seconden... Als je nou de kans had om in die tijd in de Zon te zitten, voor zover het weer het in Nederland toelaat,.. Zucht...

Ach...

Ja, klopt. Het is niet veel tijd. maar voor heen nooit last van.
En ik heb mag toch zelf zeggen een aardig pc, met snel internet dus daar zou niet aan mogen liggen.
Hoogstens aan de instellingen

Eigenlijk is msconfig niet de juiste manier om processen uit te schakelen. Je had ze in eerste instantie immers ook niet geactiveerd via msconfig.

Beter is om te kijken welke processen het zijn en of je die processen nu echt nodig hebt. Veel software wil graag een proces starten bij het starten van Windows, en als je er eens goed naar kijkt zijn veel van die processen totaal overbodig. Dan kun je dat in 99% van de gevallen in het desbetreffende programma instellen dat dit de volgende keer niet gebeurt.

Kijk ook eens welke software er is geïnstalleerd en of je die software eigenlijk wel gebruikt. Java is in veel gevallen ook helemaal niet nodig, en andere programma's waren ooit wel eens nuttig maar gebruik je al heel lang niet meer. Verwijder die programma's dan.

Zit wat in.
Zie ook in taak beheer wel is processen die helemaal niet hoeven te lopen, direct tijdens het opstarten van de pc.
Nu kan ze wel beëindigen in taakbeheer maar dan komen ze van zelf weer. En in Ccleaner staan deze ook niet in het opstart deel.
Verwijderen heb met aantal programma wel gedaan inmiddels, alleen zijn er ook tal van programma's of Microsoft ondersteuning software.
Die niet direct bij opstarten noodzakelijk is. Hoe kan deze dan tijdelijk uitzetten en zodra ik het programma nodig heb dat deze als nog opstart.
Dit zou officieel ook niet via msconfig moeten?

jamesr,

Met overbodige processen bedoel ik vooral processen van andere programma's dan Windows. Het beste is om niet te gaan prutsen met Windows/Microsoft processen voordat je echt 100% zeker weet dat een of meerdere van die processen kunnen worden uitgeschakeld zodat ze niet meer opstarten, of op handmatig zetten zodat ze pas opstarten wanneer ze echt nodig zijn.
Weet je eenmaal zeker wat er niet hoeft te starten van die Windows/Microsoft processen, of waarvan het automatisch starten kan worden gewijzigd in handmatig starten dan kan dit via systeembeheer > services.

Met overbodige processen bedoel ik voornamelijk iets van Winamp, Nero, Acrobat of welk programma dan ook dat je helemaal niet gebruikt op het moment dat je de pc hebt gestart, en waarvoor toch onnodige processen zijn gestart.
Zonder een overzicht van de actieve processen kan ik weinig zeggen verder.

En oude Java versies dienen niet alleen maar uitgeschakeld te worden, ze moeten compleet worden verwijderd van het systeem.

Laatst bewerkt:
Ik heb natuurlijk geen flauw idee wat er wel direct moet werken op het syteem, die wensen zijn voor iedereen verschillend. Ik start MSN wel een keertje als ik eraan denk. Vergeet ik 't, dan is dat lekker rustig...

Van andere processen weet ik niet of je die (direct) nodig hebt, bijvoorbeeld:

CrossLoop Service
TightVNC Server
TeamViewer 6

Adobe Acrobat Update Service
Google Update-service

SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated (heb je dat echt nodig?)

Firebird Server - MAGIX Instance
FABS - Helping agent for MAGIX media database

oke. al vast bedankt, en anders ma ff opnieuw installeren.
heb toch tijd zat.

Er zijn toch ook van die tweak programma's waar je mee processen direct na opnieuw installeren kunt uitschakelen enzo (tweaken)
en Windows onderdelen totaal verwijderen. Weet iemand een paar goeie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan