Aanvullen emailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Hallo allemaal

Allereerst: Ik ben een leek met de computer.

Ten tweede: Sinds kort onthoud mijn computer met Outlook en Windows 10 geen emailadressen meer; dat is te zeggen: ze worden niet meer aangevuld. En ook de tab PERSONEN is plots geheel leeg. Geen idee hoe dit komt en wat ik moet doen om het weer terug te krijgen. Wie kan mij helpen??

Bij voorbaat hartelijk dank
Foppie

Hallo Foppie.

Om je op weg te helpen, om welke outlook gaat het. Er zijn er nogal wat. 2007, 2010, 2013, 2016, outlook.com

Hallo Manamana

Dank voor je reactie.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee: mijn computer is van dec 2014 en augustus 2015 geupdate naar Windows 10. Als ik 'rechtermuisklik' op Outloook krijg ik bij eigenschappen: Gemaakt 28-03-2016, vandaag dus.

Is er een manier om uit te zoeken welke versie het is?

Foppie

Hallo Manamana

Ja, ik weet niet of het aan mij ligt, ik ben een leek met de computer, maar de link helpt mij niet verder. Ik kom b.v geen INFO tab tegen.

Foppie

Haal er iemand bij. Die je dan thuis kan helpen, als je niet weet welke versie je hebt. Misschien is je profiel beschadigd.

Ga een naar programma's en onderdelen. Kijk daar eens welk office pakket daar staat. Hier nog wat hulp.

OPLOSSEN PROBLEMEN MET HET ADRESBOEK Lees daar eens verder. Ongeveer in het midden

https://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html

Laatst bewerkt:
Dag Manamana

Het lukt direct al niet; SchoonePC heeft het over: Contactpersonen links onderin. Ja hoe ik ook zoek, ik ga naar Outlook.com en ik kan het niet vinden. Dus houdt het mijn beperkte deskundigheid direct al op.

Foppie

Hoi Foppie.

Links onderin bij windows 10 heb je een soort vergrootglas. Type daar eens het woord mail.
Dan verschijnt er boven in Mail. Klik daar op dan zou toch je mail programma moeten openen.

foppie1.png

En kun je je hier aanmelden met je inlog gegevens.

https://www.microsoft.com/nl-nl/outlook-com/

En als je er dan bent dan zie je dit, klik links boven op die negen bolletjes. Dan verschijnt die afbeelding en zie je personen als het goed is.

Foppie.JPG

Laatst bewerkt:
Dag Manamana

Dank voor de voortdurende bijstand.

Als het om dèze Personen tab gaat, die had ik wèl op het scherm (maar die zit linksboven; ja sorry, zo simpel ben ik met de computer). En deze Personen tab zal eerder vol met allerlei emailadressen en is nu leeg. En inderdaad, zoals SchoonePC zegt (als ik het goed begrijp) is dit gekomen na een Windows update.

Foppie

Dat klopt helemaal Leeg. Wat had je voordien? Waren het er veel of enkele tientallen. Heb je ooit een backup gemaakt van je eerdere personen?

Heb je nog een gmail account met allerlei adressen?

Had je ooit hotmail? Dan moeten ze nog bestaan. Maar hotmail is outlook.com geworden.

Misschien kun je personen exporteren en dan importeren in Outlook. Of heb je helemaal niets meer.

Laatst bewerkt:
Dag Manamana

Het waren enkele tientallen adressen. Ik had inderdaad ooit Hotmail, mar dat was (als ik het goed heb) op mijn vorige laptop, op deze van dec 2014 was het volgens mij direct Outlook. Ook heb ik wel een Gmailadres, maar dat gebruik(te) ik nooit.

Maar als het verdwijnen van de adressen het gevolg is van een Windows update, dan moeten toch meer mensen daar last mee hebben (daar kan ik overigens geen aanwijzingen voor vinden op het net) en zal Windows deze update toch wel weer aanpassen, naar ik mag aannemen?

Foppie

Ja, deze site was ik eerder ook al tegengekomen, maar misschien ben ik gek aan het worden, maar ik vind geen tab Beheren op de menubalk, Wel: bestand, bewerken, beeld, favorieten, extra, help en bij geen van deze tabs vind ik verderop de mogelijkheid om adressen terug te zetten.

Foppie

Zie je ook geen tandwiel rechts boven. Klik daar op en dan krijg je verschillende mogelijkheden.

tandwiel.JPG

Laatst bewerkt:
Dag Manamana

Wat ik ook probeer op de pagina met Personen: Als ik op dat tandwiel klik krijg een kadertje met: Help en Feedback en links verschijnt dan NIET Nieuw en Beheren

Dag Manamana

Eerst: bedankt voor je doorgaande support!

Helaas biedt het volgen van deze procedure ook niet de gewenste oplossing; geen tab BEHEREN te zien.

Foppie

Dag Manamara

Ja, het ziet er heel simpel uit, zelfs voor mij. Maar zoals eerder aangegeven, ik krijg in Personen linksboven geen tab met Nieuw en Beheren. Dus dan houdt het al op. Anderzijds, als die er wel zouden zijn, dan kan ik het zelf heel makkelijk oplossen, vermoed ik.

Foppie

Ga nu eens kijken of je alle updates binnen hebt. Dat zou wel eens kunnen. Kan lang duren. Succes. Laat het gerust weten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan