• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanvullen lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
wie kan hetvolgende probleempjue oplossen.. in kolom A kan de gebruiker zaken invullen.. nu zou ik graag hebben dat als de gebruiker het vinkje aanvinkt, dat excel in diezelfde kolom de waarde van cel D5 invult tot A17 (de waarde in cel D7)

wie kan dit? liefst zonder VBA..

Bijlagen

En die A17 is variabel of vast? Indien variabel kan je niet zonder VBA (tenzij je "" als resultaat ook goed vindt).

En die A17 is variabel of vast? Indien variabel kan je niet zonder VBA (tenzij je "" als resultaat ook goed vindt).

vast is ok .. tenzij mss dat je diee variabel maakt, mr dan enkel het cijfer? of is dat niet mogelijk? zoniet, hou hetdan maar bij vast :-)

In A4:A17:

=ALS($C$5;$D$5;"")

ja, idd, had ik eerst, mr ik dacht nadien (om mij te prikkelen om iets verder te zoeken) om een dynmaisch bereik te maken.. is het mogelijk een dynamisch bereik te laten invullen met een bepaalde waarde? ik vrees van niet zeker?

ja, idd, had ik eerst, mr ik dacht nadien (om mij te prikkelen om iets verder te zoeken) om een dynmaisch bereik te maken.. is het mogelijk een dynamisch bereik te laten invullen met een bepaalde waarde? ik vrees van niet zeker?

Neen.

Ik twifel niet aan Wigi zijn kunnen maar is dit niet een oplossing?

Code:
=ALS(EN($C$5;RIJ()<=INTEGER(DEEL($D$7;2;1000)));$D$5;"")

Deze formule werkt wel maar tot rij 9999 (dit is makkelijk aan te passen) en tot kolom Z (dit wordt wat moeilijker om aan te passen).

Ik twifel niet aan Wigi zijn kunnen maar is dit niet een oplossing?

Code:
=ALS(EN($C$5;RIJ()<=INTEGER(DEEL($D$7;2;1000)));$D$5;"")

Deze formule werkt wel maar tot rij 9999 (dit is makkelijk aan te passen) en tot kolom Z (dit wordt wat moeilijker om aan te passen).

super! bedankt!

Met Neen bedoelde ik zonder de formule door te trekken, x aantal rijen ver. Dus effectief lege cellen houden.

Zet je er een ALS functie in dan lukt het natuurlijk wel.

Met Neen bedoelde ik zonder de formule door te trekken, x aantal rijen ver. Dus effectief lege cellen houden.

Zet je er een ALS functie in dan lukt het natuurlijk wel.

dit was wat ik in feite bedoelde.. maar aangezien het idd niet mogelijk is zonder de formule door te trekken,ben k zeer tevreden met het aangeboden alternatief! bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan