Aanvullen van database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benthouse

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Hallo, hier weer en (klein?) probleem.

Ik ben bezig met het opzetten van een datalogging database. Nu is het zo dat de data door een extern programma gegenereerd wordt. Per tijdseenheid wordt er nu een database aangemaakt met hiein de gewenste procesdata.
Bijvoorbeeld DATA2004150509.MDB is de procesdata van 15 mei 2004 van 9.00uur tot 10.00uur.
Voor het volgende uur wordt er weer een nieuw MDB bestand aangemaakt: DATA2004150510.MDB

Nu wil ik een 'historische database' opzetten, waarin de proceswaarden in opgeslagen worden, dus ik wil eigenlijk de MDB bestanden die per tijdseenheid aangemaakt worden integreren in een een totaalbestand.
In dit totaalbestand worden dan d.m.v. queries rapporten gegenereerd, en is het mogelijk om bijvoorbeeld de data van 2 weken terug op te vragen. Dit lukt mij denk ik wel.

Wat ik nu wil is dat de bestanden die per uur aangemaakt worden, automatisch na afloop van dit uur geintegreerd/geimporteerd worden in de totaal database.

Het koppelen? van databases heeft volgens mij geen zin, daar de databases in de toekomst aangemaakt worden, en voorzien worden van een (unieke) naam.

Wie kan mij helpen?

Groeten Benthouse

Kun je niet een of ander import commando geven dan?

Belangrijkste reden om te reageren... waarom die kromme namen. yyyyDDmm is nogal vreemd, sorteert ook niet lekker. Ik zou yyyyMMdd doen.

Sorry,

Uiteraard is het formaat: dataYYYYMMDD.MDB

En ik wil graag dat het automatisch gaat, eigenlijk zonder dat Access draait.
Mogelijk moet ik dit in het externe programma wel oplossen.....

Groeten Benthouse

Ik denk dat je je eerst even moet afvragen of je alle data uit de procesdb's wilt overnemen. Dit gaat je heel veel tabellen etc. opleveren, met access loop je dan binnen de kortst mogelijke tijd uit de limieten. Kijk even in de help wat die precies zijn.

Wat je kunt doen is een extern progje (bijv in VB geschreven) laten koppelen met alle db's in een bepaalde map (of mappen). Alle db's die nog niet in de centrale db staan kun je bevragen met een of meer query's en die samengevatte gegevens in de centrale DB opslaan.

Mocht je door rariteiten in de samenvatting toch de details nodig hebben kun je altijd nog teruggrijpen op je oorspronkelijke data.

Grtz,

Ik laat nu al een aantal DB's genereren per tijdseenheid.

Daarnaast wil ik na afloop van de tijdseenheid een 'totaal' DB aan laten vullen met hierin selectiequeries voor het maken van rapportages etc.

Na een bepaalde periode, zodra de DB vol dreigt te lopen moeten de oudste records verwijderd worden. Op deze manier hou je een DB met de laatste actuele procesdata, en de mogelijkheid om oude procesdata te benaderen. (Die is nl. ook opgeslagen per tijdseenheid, zo behoud je de historische gegevens indien je ze nog toe zou willen passen)

Groeten

Benthouse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan