hallo beste mensen,
om het makkelijkst uit te leggen, ik ben bezig om de aanwezige personeel te "monitoren".
Heel eenvoudig, personeel in kolom AG15:AH28 is aanwezig en de personeel in kolom AI15:AI28 is afwezig.
De namen die ik in kolom AI zet, "verdwijnen" uit kolom AG:AH.
Maar hoe krijg ik het andersom?
Dus als ik de naam uit kolom AI15:A28 weghaal/delete dat de naam in kolom ag15:ah28 weer zwart wordt? (bijvoorbeeld als mensen de ochtend vrij hebben)
Had al het een ander geprobeerd maar hij maakt continu alle namen zwart terwijl er nog namen in AI staan.
Alvast bedankt!!
Met vriendelijke groet,
Roelof
om het makkelijkst uit te leggen, ik ben bezig om de aanwezige personeel te "monitoren".
Heel eenvoudig, personeel in kolom AG15:AH28 is aanwezig en de personeel in kolom AI15:AI28 is afwezig.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Naam As Range
If Intersect(Target, Range("AI15:AI28")) Is Nothing Then Exit Sub
With Sheets("planning week 41").Range("ag15:ah28")
Set Naam = .Find(Target.Value, LookIn:=xlValues)
If Not Naam Is Nothing Then
Sheets("planning week 41").Range(Naam.Address).Offset(0, 0).Font.Color = vbWhite
Else
If Target.Value <> "" Then MsgBox UCase(Target.Value) & " werkt hier niet", vbCritical, "Foutje"
Target.ClearContents
End If
End With
End Sub
De namen die ik in kolom AI zet, "verdwijnen" uit kolom AG:AH.
Maar hoe krijg ik het andersom?
Dus als ik de naam uit kolom AI15:A28 weghaal/delete dat de naam in kolom ag15:ah28 weer zwart wordt? (bijvoorbeeld als mensen de ochtend vrij hebben)
Had al het een ander geprobeerd maar hij maakt continu alle namen zwart terwijl er nog namen in AI staan.
Alvast bedankt!!
Met vriendelijke groet,
Roelof