• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanwezigheid in tijdslot bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colonel

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2013
Goedemiddag,

Ik wil graag per tijdslot kunnen bepalen of de sloten in de periode tussen 18:00 uur en 06:00 uur zijn geopend. Alle sloten dienen binnen dit tijdstip minimaal één keer te worden geopend. In de bijlage vinden jullie onder tabblad 'DATA' alle momenten dat een slot is geopend. Op het andere tabblad is het de bedoeling dat daar komt te staan of het slot is geopend in het tijdslot.

Heb zelf al geprobeerd iets te bedenken met een draaitabel, maar toen maakte ik de denkfout het tijdslot van bv 01-03 t/m 02-03 niet mee te nemen en alleen naar de dagen te kijken.

Bijlagen

in de 2e kolom zet je het juiste tijdslot als je tijd tussen 18:00 en 6:00 valt op de avond, anders zet je daar 0 (zodat het toch een getal blijft)
dan een draaitabel die zegt hoeveel keer een slot geactiveerd werd

Bijlagen

Heren jullie zijn beiden bedankt! Ik had inderdaad verwacht dat de ALS-formule de oplossing zou zijn.

Ik vraag mij alleen af wat de REST-formule doet?

als je tijdslot loopt tot de volgende morgen 6:00 en je trekt 6:00 (=-.25) af, dat wil dan zeggen dat je gecorrigeerde rest tijdstip (deel behalve de dag) loopt van .50 tot 0.99, dan valt je moment van opname precies binnen je gevraagde opening.
Beetje moeilijk om uit te leggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan