• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanwezigheids-/afwezigheids- bord

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Hallo,

Ik heb een aanwezigheids-/afwezigheids- bord gemaakt met Excel.

De personen loggen in doormiddel van een TEC met een Tec-lezer. Dit gaat allemaal prima.......... echter soms vergeet iemand wel eens uit te loggen en blijft deze op aanwezig staan :( (en dat soms voor meerdere dagen ivm partimers)

Nu zou het mooi zijn dat er 's avonds tegen een bepaalde tijd deze mensen automatisch worden uitgelogd en de volgende keer dat ze hun tec aanbieden gewoon weer ingelogd worden.

De hele lijst dmv een marco wissen heeft niet mijn voorkeur aangezien de inlog en uitlog wordt geregistreerd dit om na te kijken wie bij een alarm de laatste was.

Wie oh wie kam me daar bij helpen?

GR Naj

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik niet. Zou wel een andere topictitel bedenken, want zo heeft niemand wat aan deze topic. In de zoekfunctie gaat niemand "wie kan mijn verder helpen" typen.

Ik heb je titel maar even aangepast, hulp zoeken doen ze hier bijna allemaal.
Suc6 met je vraag.

Maak eens een voorbeeldbestand. Een bestand van meer dan 4 MB is dat niet. Ik kan mij niet voorstellen dat er iets van werkt. Welke cel triggert jou tag-reader? Er is alleen een Change Event voor kolom A zonder enige relatie tussen het tagnummer en de persoon waar deze aan gekoppeld is. Wat al die Dotchie subs doen begrijp ik ook niet.

De controle tussen het niet afmelden en wel opnieuw aanmelden zal niet zo heel moeilijk zijn als de maximale tijdvensters per medewerker bekend zijn. Ook deze zijn niet te vinden. In de bijlage een voorbeeldje met zoals een voorbeeld bedoeld is.

Bijlagen

@ Vena check je code eens, bij uitklokken wordt er nog steeds een rij Inklokken bij gevoegd
"exit sub " bijgevoegd in jou code nu doe die zoals ik het zou verwachten.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address(0, 0) = "H1" Then

With Sheets("Sheet1")
      ar = .Cells(Application.Match(Target.Value, .Columns(1), 0), 1).Resize(, 4)
      ar1 = .ListObjects(2).Range
      For j = 2 To UBound(ar1)
        If ar(1, 1) = ar1(j, 1) Then
          If ar1(j, 5) = "" Then
            If ar1(j, 4) + ar(1, 4) / 1440 > Now Then
              .ListObjects(2).DataBodyRange.Cells(j - 1, 5) = ar1(j, 4) + ar(1, 4) / 1440
            [U][B]  Exit Sub[/B][/U]
            End If
          End If
        End If
      Next
       .ListObjects(2).ListRows.Add.Range.Resize(, 4) = Array(ar(1, 1), ar(1, 2), ar(1, 3), Now)
    End With
  End If

End Sub

@JeanPaul28,
De niet perfecte code had ik ter illustratie geplaatst met best wel veel vragen aan de TS. Als alleen de Exit sub nog mist dan heb ik aardig raak geschoten.;)

Maak eens een voorbeeldbestand. Een bestand van meer dan 4 MB is dat niet. Ik kan mij niet voorstellen dat er iets van werkt. Welke cel triggert jou tag-reader? Er is alleen een Change Event voor kolom A zonder enige relatie tussen het tagnummer en de persoon waar deze aan gekoppeld is. Wat al die Dotchie subs doen begrijp ik ook niet.

De controle tussen het niet afmelden en wel opnieuw aanmelden zal niet zo heel moeilijk zijn als de maximale tijdvensters per medewerker bekend zijn. Ook deze zijn niet te vinden. In de bijlage een voorbeeldje met zoals een voorbeeld bedoeld is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snap dat er nog een paar vragen zijn:

Ten eerste ik gebruik dit bij binnen komst van het gebouw. Het Tadblad Display is standaard te zien

Als het in gebruik is worden tec gelezen vanaf cel A36 op het tabblad Display

Als je 3113228022 handmatig invoer in cel a37 zie je dat de kleur achter Amin van Rood naar groen springt

in het tabblad "Beregeningen"worden de aantal keren dat een tec is aangeboden geteld.
op het tabblad "Dispay" wordt er doormiddel van een voorwaardelijke opmaak gekeken of het aantal tec wat aangeboden wordt even of oneven is en kleurt al dan niet groen /rood

wat die subs betreft:

Een zorgt ervoor dat elk uur het bestand word opgeslagen, er wordt een gebruikt die de tijd registreert en een is die de kolommen A en O wist na het aanbieden van een speciale tec

Waar die 4MB in ziet weet ik eerlijk gezegd ook niet

Laatst bewerkt:
Hallo VenA,

Het voorbeeldbestandje wat je gemaakt had dat ziet er goed uit waar ik wel mee verder kan.

Ik heb hier nog een vraagje over en mssn datje me hier mee kan helpen? Of iemand anders natuurlij

Je geeft een Max_aanwezig tijd aan dat ze aanwezig kunnen zijn voor hij een nieuwe regel begint als de tec opnieuw wordt aangeboden.

Is het mogelijk dat na het verstrijken van die Max_aanwezig tijd hij dan de tijd in uit zet?

Bijv. Er staat een Max_aanwezig van 60 min en er wordt om 12:00 uur in geklokt, dat dan om 13:00 in UIT de gegevens komen te staan zo als ze er uit zien als er binnen die 60 min uit wordt geklokt.

M.v.g.

Naj

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Doet de aanvulling van @JeanPaul28 in #5 dat dan niet?

Doet de aanvulling van @JeanPaul28 in #5 dat dan niet?

Nee deze zorgt er alleen voor dat als er binnen die tijd de Tag wordt aangeboden dat de dag en tijd in uit wordt geplaatst.

Zoek dus een aanvulling hier op die na de verstreken max tijd dit automatisch doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan