• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanwezigheids check in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderke1994

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Hallo,

Ik ben opzoek naar een systeem om aan de hand van barcode's te scannen je kan zien wie er aanmeld

Bv: de persoon kom naar het congres = meld zich aan door zijn barcode te scannen
in excel wordt dan gezet aanwezig met zijn/haar naam er bij

weet iemand hoe ik dit moet doen?

Een barcode levert gewoon een nummer op. Je zult dus een form moeten hebben met een textbox, en dan na ingave zoeken naar de naam. Maar dit zou je toch veel beter in Access kunnen doen hoor.

Als je daar niet mee bekend bent dan denk ik niet dat het gaat lukken om dit te maken. Je moet de barcode scanner eigenlijk even vergeten, en een applicatie maken die aan de hand van een zoekcode de handelingen kan uitvoeren die je wilt - de barcode vult alleen automatisch de relatiecode in en drukt op enter.
Maar als je echt geen idee hebt hoe je dat zoekformulier moet maken..... Je zou eens kunnen googlen op Excel VBA formulieren maken. Er staat ook genoeg op het forum. En zoals gezegd: als je de kans hebt, beter in Access maken dan in Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan