• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanwezigheidsoverzicht studenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

backnext

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2016
Hallo,
Ik heb een Aanwezigheidsoverzicht voor studenten gevonden als sjabloon bij excel 2016. Ik wil enkele kolommen verwijderen uit het blad studentenlijst maar de namen verdwijnen dan in de maandbladen. Nochtans verandert het bereik in de formules ook na het verwijderen van een kolom.
Hier heb je het sjabloon.Bekijk bijlage Aanwezigheidsoverzicht studenten1.xlsx
Iemand een tip?

Er zijn in het bestand een heleboel namen vastgelegd..
Als je aan de gegevens die bij een naam behoren wat wijzigt, dan kan dat elders allerlei gevolgen hebben.

Bedoel je de namen in de formules? Volgens mij verandert daar ook het bereik als ik een kolom verwijder.

De studentennamen in de maandbladen zijn het resultaat van vert.zoeken, waarmee in het blad 'Studentenlijst' wordt gezocht in kolom 18. Als je in het blad Studentenlijst kolommen verwijdert, dan is het mogelijk dat die kolom 18 niet meer juist is. Die moet je dan dus aanpassen.

Dank je voor de tip.
Als ik in de formule voor de namen in de 'maandbladen' het cijfer 18 waarnaar jij verwijst verminder met het aantal kolommen die ik verwijderd heb, dan lukt het.
Nog niet uitgebreid getest maar ik zit in de buurt denk ik. =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN([@[Student-id]];Studentenlijst!$B$4:$R$8;18;ONWAAR);"")

Dat is toch wat ik schreef, dat je dan het getal 18 moet wijzigen?
Zonder wijziging is kolom S nr. 18 in het gebruikte bereik en daarin zie je de studennamen staan.
Kijk na verwijdering van kolommen in welke kolom die namen dán staan, dan moet je die hebben.

Start jouw tabellen in de eerste kolom.

Het kolomnummer is dan vrij eenvoudig te bepalen.

PHP:
=VERGELIJKEN("Volledige naam student";Studentenlijst!3:3;0)

Geef bij voorkeur ook kolommen met vergelijkbare waarden dezelfde kolomkop. Dit maakt het zoeken en/of vergelijken een stuk eenvoudiger.

Beste zapatr met 'Die moet je dan dus aanpassen. ' dacht ik dat je bedoelde de kolommen aanpassen. Misverstandje. Maar je hebt gelijk, jou tip is wat ik nodig had. Nog eens bedankt.
VenA, ook bedankt. Ik bekijk het eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan