Aanwezigheidsregistratie grafisch weer gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred F

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Hallo Luitjes,

Weet niet of het mogelijk is in access, van daar de vraag of het mogelijk is, en zo ja, wat moet ik daar voor doen?
Voorbeeld.jpg
Maar een aanwezigheidsregistratie die er zo zal uit zien in access.
Alle tips of verwijzingen naar een oplossing, en een omschrijving waar ik kan op zoeken.

Alvast bedankt allemaal>
Groetjes Fred

Hoi,
Heb je een speciale reden waarom dit in access moet? In excel is dat zo gemaakt. Wat mogelijk is met access moet ik eens over nadenken.
Hier in bijlage voorbeeldje in excel
Greetz

Bijlagen

Waarom in access

Hallo Dotchie Jack,

De reden waarom het in access moet, is dat de rest van de database ook in access is gemaakt en het gemakkelijker is om dan met een programma te werken.
Zo kunnen we alle gegevens van onze cursisten bij houden, dit visuele is om dat het dan sneller zichtbaar is.
Is het dan niet mogelijk om dit stukje excel in te voegen bij access, zodat ik excel niet hoef op te starten.
Alvast bedankt voor de moeite

gr. Fred

Hoi,
Moeten de gegeven ook ergens opgeslagen worden of wil je gewoon een visueel overzicht?

Dit kan heel makkelijk (en wat mij betref ook veel mooier) in Access, dus vergeet de Excel werkwijze :). Gebruik een stip in lettertype Wingdings of iets vergelijkbaars, en regel de opmaak met Voorwaardelijke Opmaak. Daarmee krijg je het overigens ook in Excel een stuk fraaier.

reactie

Hallo Octa fish zou je er een beetje meer uitleg bij kunnen doen hoe dit dan gaat met mijn tabel die ik had gemaakt.
En het moet opgeslagen blijven.
Dank jullie allemaal

Hoi Octafish,
dit was gewoon een snel postje. Zoals je ondertussen al weet ben ik meer voorstander van access voor dergelijke zaken. @Fred (mijn tabel die ik had gemaakt)?? Ik zie alleen een jpg, helemaal geen tabel. Verder geef ik octafisch gelijk:

@Fred: zonder voorbeeldje kunnen we er niet zo bar veel van zeggen. Je plaatje laat een kruistabel zien, maar op deze manier kunnen we natuurlijk nooit beoordelen hoe hij is gemaakt. Hooguit dat het gemaakt kán worden.

Een voorbeeldje van een mogelijk rapport hieronder is een overzicht van de aanwezigheden van de vakantiejob's in onze instelling; is wel met kruisjes ipv bolletjes en zonder kleurtjes om inkt te sparen :-)
Dat is gebaseerd op, zoals Octafish zei, een kuistabelquery uit een eenvoudige tabel waar ze een of meerdere begin en einddatum van de periodes die ze komen werken hebben opgegeven. Er zit nog een tussenstap bij met een formuliertje waar je kunt via een keuzelijstje een bepaald jaar er uit pikken, je kan dat natuurlijk nog uitbreiden tot een bepaalde maand of bepaalde dag.
jobstudenten.JPG

Laatst bewerkt:
re

Dank je wel, nu weet ik waar ik het zoeken moet.
Doe het via de kruistabelquery.
Ga er eens mee stoeien, mocht ik er niet uit komen meld ik me weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan