ABC - Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlaggie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2009
Hallo slimmeriken,

Als beginner heb ik pas de functie visual basic in word ontdekt en ik kom maar niet verder.

Zou iemand mij een voorbeeld kunnen geven hoe je met een "module" of een "userform", die simpele code bevat, een kwadratische vergelijking (ax^2 + bx + c = 0) met de abc - formule berekent? Misschien zelfs met foutmeldingen als er onjuiste waarden worden ingevoerd?

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik werk met word 2010.

Vriendelijke groet!

Visual Basic is iets anders dan Visual basic for Applications (VBA), daarom verplaatst.

Beste,
ik ben een beginner, niet professioneel, maar met de ABC-formule in VBA excel ben ik ver gekomen, met resetknop, foutmeldingen en een startbeveiliging zodat het programma de foutmelding niet blijft herhalen. hier komt ie (boven streep is reset knop, onder streep is de formule zelf)(2 verschllende macro's aanmaken in module)(voor de resetfunctie moet je even het besturingselement 'knop (formulierbesturingselement)' invoegen):
End Sub

Sub macro_abc()
If iexit = 1 Then Exit Sub
iexit = 1
a = Range("b5").Value
b = Range("b6").Value
c = Range("b7").Value
Start = Range("c1").Value
If a = 0 And a <> "" And Start <> 1 Then
MsgBox ("Dit is geen kwadratische vergelijking!")
Range("b8").Value = "-"
Range("b9").Value = "-"
Range("b10").Value = "-"
Range("c1").Value = 1
ElseIf a <> 0 And b <> "" And c <> "" Then
d = b ^ 2 - 4 * a * c
Range("b8").Value = d
If d < 0 And Start <> 1 Then
MsgBox ("Geen oplossing, want d < 0")
Range("b9").Value = "-"
Range("b10").Value = "-"
Range("c1").Value = 1
Else
X = (-b - d ^ 0.5) / (2 * a)
y = (-b + d ^ 0.5) / (2 * a)
Range("b9").Value = X
Range("b10").Value = y
End If
End If
iexit = 0
End Sub

Hallo slimmeriken,

Als beginner heb ik pas de functie visual basic in word ontdekt en ik kom maar niet verder.

Zou iemand mij een voorbeeld kunnen geven hoe je met een "module" of een "userform", die simpele code bevat, een kwadratische vergelijking (ax^2 + bx + c = 0) met de abc - formule berekent? Misschien zelfs met foutmeldingen als er onjuiste waarden worden ingevoerd?

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik werk met word 2010.

Vriendelijke groet!

Laatst bewerkt:
Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot. Bovendien pik je iemand zijn vraag in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan