ability ftp server

• Onderwerp starter Onderwerp starter ev77
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ev77

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Hallo,ik had even een vraagje.Ik heb de Abilty ftp server draaien van Code crafters.Deze draait op een pc.Deze pc zit op een adsl router (speedtouch) Deze staat ingesteld als dhcp server,maar wel zo dat mijn pc altijd hetzelfde ip adres krijgt,namelijk 10.0.0.150.In deze router heb ik ook poort 21 geforward naar dit ip adres.Ik heb in de ftp server ook verschillende accounts aangemaakt.Als ik nu van buitenaf in wil loggen,typ ik in mijn browser ftp://212.129.201.5.Ik krijg dan een inlog scherm waar ik naam en wachtwoord moet invullen.Ik doe dat maar krijg geen verbinding,hij komt weer terug met het inlogscherm.Als ik nu intern ftp://10.0.0.150 intik in mijn browser,dan werkt het wel :confused:
Wat kan dat zijn ?

volgens mij heeft dat te maken met het ip nummer.
ik dacht dat je niet zelf via het net op je eigen ftp kan komen.
als je diet doet via een andere verbinding zal het wel werken.

ik heb dat ook wel eens gehad via netwerk gaat wel maar niet via i-net

probeer het eens vanaf een andere pc bij iemand anders met een ander ip nummer. of laat iemand anders eens inloggen

edit: of je aanmeldnaam en wachtwoord zij echt onjuist maar dat denk ik niet!!

Ik heb het gisteren ook geprobeerd vanaf de zaak en dat werkte ook niet.Heb net met mij laptop via een analoog lijntje verbinding gemaakt met internet en het toen nog eens geprobeerd,werkt ook niet helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan