Abit IC7-Max3 + 2,8 Ghz 1mb : boot/bios probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Hallo,

Iemand die ik ken vroeg mij een oplossing, maar kon deze ook niet meteen geven, daarmee dat ik het hier eens probeer.

De persoon kocht een nieuw moederbord, namelijk de Abit IC7-Max3. Ook een nieuwe CPU, namelijk een 2,8 Ghz Prescott.

Tijdens het booten krijgt hij deze melding : "cpu not detected - cpu not workable". De pc start wel op, maar toont dus de cpu niet. Alle instelling ivm FSB en Multiplier staan ok volgens de persoon.

Soms heeft hij moeite om in de bios te raken, en als hij erin raakt, reboot hij spontaan.

Ik heb al een beetje op internet zitten zoeken, en deze melding wel vaker tegengekomen, maar blijkt niet te helpen.

De persoon zegt me dat de cpu defekt is, maar ik zou het niet zo gemakkelijk durven stellen, daar ik denk dat een cpu werkt/of niet werkt.

Iemand een idee?
Thx

Hallo

Mits dit een nieuwe p.c. "motherboard " betreft , zou ik de garantie inroepen .

Indien men "settings" verandert , geven veel verkooppunten GEEN garantie meer , mits men aan de betrokken p.c. heeft gesjoemeld....."overclocken , etc..."

Dus .... volgens mij ... speel op veilig .

p.s. : een c.p.u. bezit miljoenen transistoren ..... "schakelpunten "er dient er maar eentje defekt te zijn om problemen te hebben ...

Peter

Laatst bewerkt:
Dus jij denkt ook de cpu, of eerder het moederbord?

Zou het wel zeker moeten zijn wat ik binnengeef voor rma, want als je iets teruggeeft die niet defekt blijkt te zijn...

Hallo

Volgens de beschrijving , vermoed ik eerder een defekt motherboard.

Maar .. een defekte c.p.u. kan ook....

R.m.a. , dient normaliter enkel , indien de garantie v/h verkoopunt ten einde loopt .

Let wel , indien de verkoper u niet persoonlijk kent/vertrouwd , kan hij opteren om de ganse zaak in r.m.a. te geven , waar men uiteraard alles kan/zal controleren.

Maar meestal gaan ze niet zo ver , daar lokaal iets testen vlugger gaat , en er dan geen verzendingskosten bijkomen...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan