abit KT7a en Asus Gforce2 bijten elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Ik heb zelf een computer gebouwd.
Moederbord : Abit KT7a Socket A
Processor AMD Athlon 1200 MHz
Grafische Kaart: ASUS V7100 PRO GeForce 2 MX 400/200 64 MB + TVout

Als ik windows xp wil instaleren dan blijft hij hangen als voor de eerste keer windows wordt opgestart nadat hij de benodige bestanden heeft gekopieerd.
ASUS eruit en simpele video kaart erin...XP loopt er probleemloos in.
ASUS er weer in ...xp herkent hem en installeert hem meteen.

Het werkt dus wel, maar ik vind de manier waarop niet echt elegant.

Heeft hier iemand meer ervaring mee en belangrijker, is er ook een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,

Martin
 
Werkt het nu zonder problemen?

Anders is misschien je nieuwe videokaart toch stuk? Nieuw kan ook stuk zijn he...
 
Nee, is niet stuk.
Videokaart werkt perfect, ook de TV out.
Heb de nieuwste drivers geïnstalleerd nvidia 41.09
en die kaart loopt dus picobello.
 
installatie

Dat kan dat de hardware een conflictje geeft bij de installatie van windows en achteraf zich vlekkeloos laat installeren.
Best is je er geen zorgen over te maken, als ie nu loopt laat 'm dan maar lopen.
:)
 
nee...me zorgen maken doe ik ook niet, maar ik baal er van dat als die pc van mij crasht dat ik dan die kast moet open schroeven ... kaart eruit...enz.

Ik vind dat dat zo niet zou moeten en het houdt me toch bezig...:confused:

Maar goed als er geen oplossing is, dan is er geen oplossing...toch ?

Bedankt voor de reactie in ieder geval.

Martin
 
Watchdogvan helmij vraagt hoe het met de vraag zit.
Nou hij is dus nog steesd niet opgelost...helaas.

Misschien iemand die ondertussen toch nog raad weet?


grt.

Martin
 
Soms worden dat soort dingen opgelost door een biosupdate. Maar misschien is het handiger om een image van de harde schijf te maken als je er alles op hebt zitten en het soepel draait.

Is niet echt een oplossing voor heb het zelf ook gehad met een compaq modem en win98.

succes
 
als het nu lekker draait moet je het gewoon laten draaien :)

alle computertjes hebben hun nadeeltje uiteraard is een bios flash de moeite waard maar alleen als je het echt belangrijk vind

greetz Ecl1pse
 
OK bedankt voor je meedenken.

Probleem is door mij op een eigentijdse wijze opgelost :D

Ik heb een tweede harde schijf in de pc gezet met daarop een image van de eerste harde schijf (werkschijf) en het besturingsprograma windows xp erop.

Als nu mijn systeem crasht is het een kwestie van de tweede (nu nog los in de kast zittende) harde schijf met de ide kabel aan te koppelen, opstarten in windows xp en de image terugzetten op de eerste harde schijf.
Daarna schijf weer beschermen tegen alle kwade invloeden door hem weer los te koppelen.

Het kost me dus een extra harde schijf, maar het grote voordeel is dat ik altijd, wat er ook gebeurt binnen een half uur weer helemaal online ben.


grt.

Martin
 
Dit kan je ook doen door met bijvoorbeeld Norton Gost een image te laten maken van je hardeschijf.
De image door het programma meteen op cd laten branden.
De image zet je in ongeveer een vijf á tien minuten terug.
Zo hou je nog een extra hardeschijf over die je gewoon kan gebruiken.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan