abit-kt7a

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnodesiree

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
hallo ik ben een pc in mekaar aan het zetten maar ik heb een probleem

het gaat over een abit-kt7a
alles werkt als ik hem aanzet maar als hij gaat opstarten loopt hij eerst de tests door
en dan kom ik in een scherm
opstarten in veilige modus of normaal opstarten maar als ik een van beide heb gedaan
springt hij op zwart beeld en gebeurt er niks meer

de hardeschijf die ik er in heb gezet was niet leeg er stond nog xp op maar kwam niet uit deze computer

maar door dat ik niet verder kom kan ik hem eventueel ook niet opnieuw instaleren

ik zie dat mijn harde schijf reageert door de groene led op de schijf tijdens opstarten in veilige modus maar tot dat hij op zwart scherm springt

Zit er een schijf in de cd-speler? een usb-stick aangesloten? met de bios geknoeid? een diskette kan ook nog in de weg zitten..

hij leest mijn cd rom niet van xp

en ik instaleer altijd eerst met 10 diskettes en een cd-rom

normaal met opstarten begint hij gelijk de diskette te lezen
maar doet deze niet
en hij staat toch boven aan in de bios dat de diskette eerst opstart

Zet bij de bios eerst de cd-rom dan de diskette, dan de harde schijf

Haal alle cd's en diskette's uit je pc!

en probeer nu nog eens..

heb je gedaan wat ik zei en zegt hij dat nu?

als dat zo is dan kan je even de kast openmaken en checken of de kabels juist aangesloten zijn.. en anders heb je denk ik echt een bios probleem of een bootprobleem...

Het werkt ook niet om een harddisk met windows over te zetten in een andere pc, je MOET compleet opnieuw installeren

heb geen zin om of topic te gaan ;)

Succes met opnieuw installeren!

Heeft niets met off-topic te maken.

Wanneer Windows in geinstalleerd op een bepaalde chipset en bepaalde hardware, dan kun je die installatie niet gebruiken op een andere chipset met andere hardware!

Kun je wel doen alsof je het beter weet, maar ja..........................

Hoeft niet, is wel het makkelijkst inderdaad ;)
Dit kon nog wel met Win98(se) en lager, maar niet meer met de NT versie's van windows.;) Indien je graag problemen/conflicten wil, moet je het vooral gaan doen.

PS geen 1 moederbord is identiek ook al heeft het hetzelfde model/type.

oke
bedankt allemaal

hij is bezig met instaleren
waar het probleem lag weet ik niet maar hij pakte ineens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan