abit moederboard ip35-e upgrade-flash?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slaapkamer

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
hallo mede hobby-isten,

Ik heb een vraag : Sinds een week heb ik in mijn abit ip35-e moederboard 775 socket een nieuwe processor gezet : een intel e8500 .
Snelle processor , kan ik weer even voorruit denk ik dan maar . Nu moet volgens mij lees ik in ieder geval mij bios van mijn moederboard geupgrade worden voor goede herkenning van deze processor. Lees op abit site dat je dan een bootable floppy moet maken maar heb geen floppy disk!
Andere mogelijkheid is om de bios te flashen?! lees op internet dat je dit doen moet met abit flash menu? maar dat je op je pc uguru nodig hebt?.
weet iemand of heeft iemand ervaring hiermee? en is het verstandig om dit te doen?

nog 1 vraagje : in mijn bios staat dat mijn processor draait op 3000 ghz maar op specs staat dat hij 3.16 heeft . Moet dat veranderd worden.

sorry voor de vele vragen , maar dit is alles behoorlijk nieuw voor mij

alvast bedankt
gr slaapkamer

Nou om even op de vraag antwoord te geven...

Als het goed is zat er een cd bij je mobo. hier staat een programma FlashMenu op als het goed is. Hiermee kun je de bios updaten. Anders even op internet zoeken naar programma

succes:thumb:

Offtopic berichten verwijderd. lijken mij niet nodig op een forum waarvan het doel is elkaar te helpen en van elkaar te leren

hellup!!

Nou om even op de vraag antwoord te geven...

Als het goed is zat er een cd bij je mobo. hier staat een programma FlashMenu op als het goed is. Hiermee kun je de bios updaten. Anders even op internet zoeken naar programma

succes:thumb:

Hallo,
Inmiddels schrijf ik dit vanaf mijn zoon zijn cpu .Heb dus mijn moederbord geflashed met een bestand van de abit site , alles leek goed te werken . maar nu doet hij niets meer! bios start op gaat naar keuze windows - vista )heb een dual boot dan krijg ik heel snel een blauw scherm ) kan niet lezen wat er staat) dus daarna start alles weer opnieuw op !!
heb ook in bios default settings geprobeerd maar doet het ook niet

wie kan mij helpen of heb ik alles verknald en moet ik een nieuw mobo . kopen=

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan