Abnormale weergave bij paginanummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Gegroet deskundigen

Ik krijg bij het afdrukken een andere weergave van de paginanummering dan deze die ik heb ingevoerd en gepland.
Ik wil nl. een paginanummer zien verschijnen gevolgd door het aantal bladzijden waaruit het document bestaat.
Ik heb dit ingevoerd met Beeld Koptekst/voettekst en dan (c.q. onderaan ) de icoontjes 'paginanummer invoegen' en 'aantal pagina's invoegen'.
Het afdrukvoorbeeld toont deze weergave - 3/11 - maar de afdruk zelf geeft - 3/3 -, wat niet de bedoeling was.
Bij controle van de "andere veldweergave" staan volgende codes { PAGE \* Arabic } en {NUMPAGES \* Arabic }.

Wat is er fout en wat kan er aan verholpen worden?

Ik werk met Windows 98 en met Word 2000.

Met beste dank op voorhand

nIh1IlO

Hoi,

Twee reacties.
1 Documenten die in zijn gemaakt willen - geopend in een andere versie - weleens tot problemen lijden op dit gebied

2 Controleer of onder menu Extra > Opties; tabblad afdrukken, onder de afdrukopties de vinkjes aan staan bij velden bijwerken, dit lijkt de meest waarschijnlijke.
Sla voor je gaat afdrukken het document eerst op, dat wil ook nogal eens helpen.
Het kan zijn dat na pagina drie een sectie-einde is ingevoerd, waarbij opnieuw met het tellen van de pagina's wordt begonnen.

Succes, Teun

ik heb zelf xp versie
daar werkt het wel in maar volgens mij moet het ook kunnen in de versie van 2000

Ik heb alsvolgt gedaan
Voettekst, centreren, Kies pagina nummer invoegen(papiertjemet # erin) , / , kies aantal pagina's invoegen (papiertje met omgevouwen linkerbovenhoek)
als code krijg je dan
{PAGE}/{NUMPAGES}

Gegroet Vecom en Haakmeer

alvast van harte bedankt voor jullie snelle reacties, maar....

Ikheb bij Extra... 'velden bijwerken' aangevinkt.
Ik heb het bestand nog eens opgeslagen alvorens te printen.
De ingevoerde sectie-einden zijn 'doorlopend'.
Ik heb exact de werkwijze gevolgd van Haakmeer.

Op het printvoorbeeld is alles OK maar de eigenlijke afdruk blijft dezelfde foutieve weergave van de paginanummering vertonen zoals aanvankelijk beschreven.

Hopelijk weet er toch nog iemand DE oplossing voor het geschetste probleem.

nIh1IlO

Hoi nIh1IlO,

Is er een mogelijkheid om het bestand gezippt te posten?

Volgens mij hebben de heren toch het goede antwoord gegeven.

Het is of de veldcode
Het bijwerken hiervan voor printen
Of een eindemarkering welke roet in het eten gooit. (en dit is bij nummering heel vaak)

Laat maar horen?

Gegroet Joost

Ik heb alle eindemarkeringen (die trouwens alle 'doorlopend' werden gekozen) weggewerkt. De instellingen werden nogmaals geverifieerd en ik ben tewerk gegaan zoals gesuggereerd.
Nog altijd hetzelfde foute resultaat.

Het is echter niet mogelijk het document door te mailen omdat het een persoonlijk en vertouwelijk document betreft.

Ik blijf toch nog hoop koesteren.

nIh1IlO

probeer eens met een nieuwe (fyctieve) document
heb je dan hetzelfde probleeem?
probeeer dan de hele tekst te kopieren naar een nieuw document
en kijk of je dan nog hetzelfde probleem hebt?

Beste haakmeer

ik was dit al eerder van plan maar stelde het steeds maar uit. Nu jij mij die raad gaf, heb ik het dus toch maar gedaan. Resultaat: helaas dezelfde fout!

Ik heb dus enkel maar de tekst gekopieerd. Achteraf heb ik dan de voettekst met hetpaginanummer en het aantal pagina's ingevoerd.
Op het afdrukvoorbeeld alles OK.
Bij het printen: dezelfde weerbarstige fout . Het zit hem dus blijkbaar in het aantal pagina's. Het aantal pagina's is steeds gelijk aan het paginanummer: 1/1, 2/2,...9/9, 10/10. Het aantal pagina's moet echter steeds gelijk zijn aan het hoogste paginanummer. Dit is niet het geval.

nIh1IlO

Hoi,

Je gebruikt kennelijk 2 versies van word. Bij welke gaat het mis? In ~97 ken ik het probleem; in 2000 - tot nu toe - niet.
Probeer - in beide versies - het volgende:
Open een nieuw document
Druk een aantal keer op CTRL-Enter (nieuwe pagina) en kies menu Beeld > Koptekst en voettekst.
Ga naar de voettekst en type daar het woord Pagina.
Wat gebeurd er?
Als je de suggestie krijgt 'Pagina x van y', druk dan op Enter.
Probeer dit uit in zowel word 97 als 2000
Als de vermelding van het totale aantal pagina's nu goed is, ligt het w.s. toch aan het document.
De oplossing is veelal NIET: alle tekst kopieren en plakken in een nieuw document, omdat je dan toch veel 'code' meeneemt.
Wel kan je het document opslaan als .TXT bestand (zonder opmaak) en opnieuw openen in Word. Mogelijk dat het opnieuw inbrengen van de paginanummering dan wel lukt.

Succes, Teun

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb geen oplossing maar een lapmiddeltje: Kies bij Afdrukken niet voor Alles, maar vul bij Pagina's de betreffende pagina's in, dus bijvoorbeeld 1-11 en dan ging het bij mij wel goed.

Gegroet Vecom en fasantje

ik gebruik enkel de versie Word 2000; ik heb dus geprobeerd zoals Vecom suggereerde: het woord pagina intikken in voettekst.
Er gebeurde niets: er werd geen vraag gesteld; het woord pagina bleef er gewoon staan.
De suggestie van de tekst op te slaan als .txt laat ik vooralsnog onbenut omdat het teveel werk en kostbare verloren tijd zou meebrengen, zonder zekerheid te hebben op succes.

Ik heb ook de suggestie van fasantje uitgeprobeerd (ik had dat al eerder geprobeerd met enkele pagina's). Ook dit bracht geen soelaas.

Dan maar naar de bewuste link, opgegeven door Vecom getrokken. Resultaat: bewuste pagina niet beschikbaar.

Wat ik wel al heb geprobeerd en vastgesteld is:
bij het verwijderen in de voettekst van het veld PAGE en enkel het overhouden van het veld NUMPAGES dat het dan wel lukt.

Het was echter de bedoeling dat zowel het paginanummer als het aantal pagina's naast elkaar zouden verschijnen (pagina 3 van 11 pagina's bvb in de gewone omgangstaal).

Bedanktal voor de weerhouden moeite.

Ik hoop dat toch nog een positieve noot uit de lucht valt.

nIh1IlO

Hoi

Hier de pagina welke Teun bedoelt: Microsoft
(en als je de link van Teun kopiert en in de adresbalk plakt werkt ie wel)

Dus als jij de eerste 4 letters van pagina intoets vult word jouw niet aan? Dan staan of jouw autocorrectie instellingen uit, of jouw autotekst is niet geinstalleerd. (of te wel dit is raar)

Ook de optie opslaan als TXT moet geen probleem zijn, je kunt immers gewoon een kopie van dit "probleem"-bestand maken. (en deze vervolgens als *.txt opslaan)

Ik heb er begrip voor dat je het bewuste bestand niet wilt plaatsen. (prive is prive)

Je kunt echter wel een kopie maken en alle tekst eruit verwijderen. (wel met weergeven/verbergen aan) anders wis je ook alle andere opmaak.
(wellicht kun je ook de einden laten staan, hier zitten immers de opmaakeigenschappen enzo in)

Ik kan het zo een twee drie niet inschatten wat er fout gaat, wil echter graag meedenken.

Succes!

Gegroet Wordwroeters: EUREKA - Proficiat

Joost, jij had het bij het rechte eind: de link die Teun opgaf moet de juiste geweest zijn; ik kon ze chter niet openen. Via Microsoft heb ik de bewuste pagina gevonden met de problematiek rond paginanummering in kop/voettekst bij Word 2000.
Ik heb dus eerst een upgrade gedaan, nadat al mijn vorige acties vtruchteloos waren gebleken. Na de update heb ik stap voor stap uitgevoerd wat er in de linknota stond: weergeven/verbergen uit, afdrukvolgorde uit en printen op achtergrond uit.
Het printresultaat was OK.
Ik heb dan stap voor stap de zaken weer ingesteld/aangevinkt zoals oorspronkelijk en, wonder boven wonder, nog steeds met positief resultaat.
Conclusie : de problematiek werd veroorzaakt door een fout in het oorspronkelijke Word 2000 orogramma.
De oplossing: een update van Word 2000.

Aan allen mijn hartelijke dank voor de medewerking!
Ik heb de link genoteerd in mijn helpmij-archieven.
Je weet maar nooit.

Het allerbeste nog met de helpmijactiviteiten en suc6!!!

Hoi NIh1IlO,

Fijn dat het opgelost is! (mede door jouw eigen vastbijten in het probleem)

En zo hoort het ook.

See Yah!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan