abonnement-kaartjes maken en vullen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombee

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Hallo!

Ik wil graag het volgende bereiken, liefst met zo min mogelijk handmatige handelingen:

- t..b.v. een bestelservice dient een klant een abonnement af te sluiten en krijgt 50 kleine kaartjes (soort vouchers)
- ieder kaartje wordt ingeleverd bij afname van één product (klant kan dus 50x iets afnemen met het abonnement)
- op het kaartje dient te staan: volgnummer kaartje (dit loopt dus op van 1 t/m 50), naam van de klant, klantnummer, datum geldig tot en kleine afbeelding

Voor een nieuwe klant wil ik dus graag 1x de gegevens invullen en dit vervolgens automatisch laten vullen op alle "kaartjes".

Heb al wat geprobeerd met tabellen, maar kom niet veel verder dan een cel vullen met de gegevens en deze tig-keer handmatig kopiëren.
Macro's heb ik geen kaas van gegeten, weet ook niet of dat de oplossing is?

Weet iemand een leuke oplossing hiervoor?

Vast dank!

Tom

Ik snap niet helemaal wat je procedure is, maar je kunt vrij makkelijk 50 identieke 'kaartjes' maken m.b.v. de functie <Etiketten>. Hier geef je op hoeveel 'kaartjes' je nodig hebt, uiteraard de maat van de kaartjes (je hoeft daar geen etikettenvel voor te gebruiken natuurlijk, je kunt gewoon op A4 afdrukken en snijden) en dan maakt Word je etiketten aan.

Hallo Michel.

Dank voor jouw suggestie! Op zich werkt dat wel op die manier, echter ik kan dan geen volgnummertje aan het etiket meegeven (wat ik echt wil) of een afbeelding toevoegen.
Tenzij ik iets over het hoofd zie...?

Tom

Je ziet iets over het hoofd :). Je kunt een tellertje meegeven. Die moet je dan nog wel even maken, want dat is een veld dat je moet maken. Maar dat kan dus prima. Overigens is de simpelste manier (en waarom zou je voor een lastige variant kiezen) een samenvoeging maken met een Excel bestand met daarin 50 records (rijen) met daarin de vaste etiketgegevens als veld, en een teller in kolom A. Hoef je helemaal niks meer te doen. Behalve uiteraard samen te voegen met etiketten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan