abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf312

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
ik heb nu een abbonement van t-mobile maar ik vraag me nu af of ik nu gebruik kan maken van sms diensten.

voorbeeld: ik wil me registreren bij een site maar dat kost 1.10. nu vraag ik me af is dat 1 van de 100 sms'jes per maand of krijg ik die kosten bij mijn rekening aan het einde van de maand?

Laatst bewerkt:
Als jij een vast aantal sms'sjes per maand hebt komen deze kosten er nog apart bij.

ik heb nu een abbonement van t-mobile maar ik vraag me nu af of ik nu gebruik kan maken van sms diensten.

Je kan natuurlijk gebruik maken van sms-diensten, maar hoe de kosten worden berekent hangt helemaal af van welk type abonnement je bij T-Mobile hebt.
Als je bijvoorbeeld een Flex abonnement hebt en je hebt nog tegoed over, dan valt die sms van 1,10 gewoon binnen je bundel.
Dit is niet zo bij een Relax abonnement. Daar betaal je voor elke sms het bedrag buiten je maandelijkse abonnementskosten (je belminuten). Dit geldt dus ook voor je sms-dienst.
Deze kosten komen dan bovenop je abonnementskosten.

Laatst bewerkt:
bedankt ik heb een relax abbonement dus helaas komen de kosten er nog bij :(

bedankt ik heb een relax abbonement dus helaas komen de kosten er nog bij :(

Je zou kunnen overwegen je Relax abonnement om te zetten naar een Flex abonnement, als je dit echt zou willen. Nadeel is natuurlijk wel dat de tarieven voor het bellen duurder worden. Als je haast nooit smst (dus haast alleen maar belt), is een Relax natuurlijk veel voordeliger. :)

maar worden kosten voor bijv. 80 cent per minuut gesprekken (0909 nummer) wel binnen de belminuten op gevangen of komen die kosten er ook nog bij?

Bij een Relax abonnement krijg je belminuten voor bellen binnen Nederland naar vast en mobiel. Kosten voor het bellen naar servicenummers worden apart berekend.

Ik heb een aanvulling op de uitleg van profpc over Flex. Flex is inderdaad duurder dan een Relax maar dit is vooral afhankelijk van je belgedrag. Zo bel ik de ene maand maar 30 minuten en de andere maand wel 4 x zo veel, sms amper en ben met Flex voordeliger uit. Voor onregelmatige bellers is Flex vaak goedkoper omdat het beltegoed onbeperkt houdbaar is en bellen buiten bundel goedkoper is dan bij Relax. Daarnaast vind ik het belangrijk dat alles wat ik doe eerst uit de bundel gaat en dat waar ik voor betaal van mij blijft. Het is dus afhankelijk van je belgedrag en de eisen die je stelt aan een abonnement. Je kunt voor een goed advies altijd even bellen met de klantenservice. Zij hebben mij een jaar of twee geleden Flex aangeraden en dat bleek dus een uitstekend advies te zijn. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan