Virusnaam: About: blank Hijack
Omschrijving probleem: Deze SpyWare (Virus?) maakt in de Registry Editor het volgende aan:
NvCplDaemon (Rundll32.exe - C:\Windows System32\NvCpl.dll, NvStartup);
StartPage (about: blank)
HomeOldSP (about: blank)
LocalPage (%SystemRoot%\system32\blank.htm)
Gevolg: ik kan bepaalde sites niet benaderen (zoals Windows-updates, Hotmail, ECI, Albert Heijn, e.d.), omdat de site dan vervangen wordt door een zoekpagina.
Inmiddels heb ik alles gescand met Norton AntiVirus, Spybot, AdAware, CWShredder en SpyKiller, maar bij het opstarten blijven de bovengenoemde Registry Keys verschijnen. En kan ik dus de genoemde sites niet openen.
Vraag 1:
In mijn prullenbak staan nu 4 items. Moet ik die verwijderen of herstellen? De items zijn:
Anj.dll (System32-toepassingsuitbreiding uit december 2003)
Inst. (Windows-toepassing uit juni 2004)
Readme (Tekstdocument Internet Explorer uit september 2001)
Sp (HTLM-document uit juli 2004)
Vraag 2:
Met HijackThis heb ik de volgende Logfile samengesteld. Nu mogen de kenners mij vertellen welke items er verwijderd moeten worden en welke absoluut NIET. Alvast bedankt.
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 18:24:19, on 7-9-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
11joop.
Omschrijving probleem: Deze SpyWare (Virus?) maakt in de Registry Editor het volgende aan:
NvCplDaemon (Rundll32.exe - C:\Windows System32\NvCpl.dll, NvStartup);
StartPage (about: blank)
HomeOldSP (about: blank)
LocalPage (%SystemRoot%\system32\blank.htm)
Gevolg: ik kan bepaalde sites niet benaderen (zoals Windows-updates, Hotmail, ECI, Albert Heijn, e.d.), omdat de site dan vervangen wordt door een zoekpagina.
Inmiddels heb ik alles gescand met Norton AntiVirus, Spybot, AdAware, CWShredder en SpyKiller, maar bij het opstarten blijven de bovengenoemde Registry Keys verschijnen. En kan ik dus de genoemde sites niet openen.
Vraag 1:
In mijn prullenbak staan nu 4 items. Moet ik die verwijderen of herstellen? De items zijn:
Anj.dll (System32-toepassingsuitbreiding uit december 2003)
Inst. (Windows-toepassing uit juni 2004)
Readme (Tekstdocument Internet Explorer uit september 2001)
Sp (HTLM-document uit juli 2004)
Vraag 2:
Met HijackThis heb ik de volgende Logfile samengesteld. Nu mogen de kenners mij vertellen welke items er verwijderd moeten worden en welke absoluut NIET. Alvast bedankt.
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 18:24:19, on 7-9-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
11joop.
Laatst bewerkt door een moderator: