About: blank Hijack

Status
Niet open voor verdere reacties.

11joop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Probleem is opgelost.
11joop

Laatst bewerkt:
Geplaatst door 11joop
Virusnaam: About: blank Hijack
Omschrijving probleem: Deze SpyWare (Virus?) maakt in de Registry Editor het volgende aan:
NvCplDaemon (Rundll32.exe - C:\Windows System32\NvCpl.dll, NvStartup);
StartPage (about: blank)
HomeOldSP (about: blank)
LocalPage (%SystemRoot%\system32\blank.htm)

Hoi 11Joop,

Mag ik vragen waaraan (aan welk programma of welke scan) je de bovenstaande informatie (zie quote) ontleent? Het is namelijk om twee redenen vreemd:

1) in de eerste plaats is in je log geen spoor te zien van een About blank/HomeOldSP hijack;

2) in de tweede plaats hoort die registry-entry die daar staat gewoon bij je videokaart, daar is dus niets mis mee.

Verder wil ik nog graag weten of je zelf al zaken hebt gefixt met HijackThis.

Groetjes,

Buffy

Dag Buffy,

Bedankt voor de reaktie.

De tekst komt niet uit een log, maar ontdekte ik met RegEdit (via de Startknop).
Inmiddels is me nu duidelijk dat die Daemon met de videokaart te maken heeft.
En met HijackThis Log is inmiddels het hele probleem opgelost: ik kan weer ouderwets met I.E. alle sites bekijken.

Groeten,
Joop.

Geplaatst door 11joop
Dag Buffy,

Bedankt voor de reaktie.

De tekst komt niet uit een log, maar ontdekte ik met RegEdit (via de Startknop).
Inmiddels is me nu duidelijk dat die Daemon met de videokaart te maken heeft.
En met HijackThis Log is inmiddels het hele probleem opgelost: ik kan weer ouderwets met I.E. alle sites bekijken.

Groeten,
Joop.

Nu snap ik er helemaal niets meer van. Er zat geen "about blank/HomeOldSP" in je log, maar ik zag wel andere problemen waarvoor je echt deskundige hulp nodig hebt om ze op een veilige manier te verwijderen. Die problemen had ik graag m.b.v. je log (dat je nu dus hebt verwijderd) voor je willen oplossen.

Waarom heb je je log verwijderd? En wat heb je gedaan? Toch niet álle items gefixt, hoop ik? Je had ook nog eens een stel van die fake antispywareprogramma's in je log staan; als je af bent gegaan op wat die je proberen wijs te maken, vrees ik helemaal het ergste.

Als je verstandig bent, zet je de back-ups terug van alles wat je zelf gefixt hebt met HijackThis (via Config... -> Backups -> de backups selecteren -> Restore) en plaats je vervolgens een nieuw log. Dan krijg je advies van een expert over wat je exact moet doen om weer een echt schone, gezonde pc te krijgen.

Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

Dag Buffy,

Ik heb al een tijd last van die About: blank Hijack en kon steeds minder websites bezoeken. Dus ik heb raad ingewonnen en uiteindelijk (na gebruik van diverse software) moest ik alleen nog de HijackThis Log aan de kenners laten zien via een forum (zo werd mij ook aangeraden). Ik heb me bij 3 forums aangemeld en nu zijn alle problemen opgelost.
De OldHomeSP zie je niet in de log, omdat ik die met de software (tijdelijk) verwijderd had.
Ook SpyKiller (de versie met de man & hoed) heb ik van mijn PC gegooid.
Op aanraden van een mensen van een ander forum heb ik maar een paar mappen in de log gefixt. De rest dus niet!
Om te voorkomen, dat ik een urenlange correspondentie krijg over een probleem, dat inmiddels opgelost is, heb ik gekeken of ik mijn probleem weer kon intrekken, maar ik kon dat niet vinden en dus heb ik het probleem handmatig verwijderd, maar er blijft toch nog een stukje staan.

Bedankt voor alle moeite. Groeten,
Joop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan