Abricot Browser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad. Graag één zonder setup (ook handig om op je website te plaatsen).

Je kunt alle bestanden inpakken in een archief (zip, rar, 7zip).

Maar als het echt niet lukt, ga ik niet moeilijk doen en gebruik ik wel de setup....

Hoi,

Ik ben hem nu aan het testen (in sandboxie).

Wat mij opvalt:
  • In de installer: waar in het eerste scherm staat "Volgende", staat in het scherm erna "Annuleren". Je kan dus niet snel doorklikken als je het al had gezien.
  • In de licentieovereenkomst staat dit: "Support E-mail: staff@avancihotel.nl/"
  • En dit:
    Een veilige download kunt u enkel maken
    via één van deze site's:
    http://www.avanacihotel.nl/
    http://www.djbarry.net/
    Terwijl je ons een mediafire bestand hebt gestuurd :p
  • De reclames staan al in de installer. Voor mij een reden waardoor ik het niet zou installeren. Ik krijg daardoor het idee dat er ook in de browser zelf reclames zullen zitten.
  • Je krijgt twee keer de licentieovereenkomst te zien.
  • De eerste keer starten duurt lang. Kan ook komen omdat ik meerdere dingen tegelijk aan het doen was.
  • Leuke startpagina!:thumb: Alleen de scrollbar steekt zo wel heel erg uit. Het zou mooi zijn als je die meer in het design kan verwerken.
  • Ik moest even zoeken hoe ik nou van het hoofdmenu in de echte webbrowser kwam.
  • Het tekentje van utorrent linkt naar spotify.
  • Toevoegen aan favorieten moet via instellingen in plaats van via Favorieten. Dat lijkt mij logischer.
  • Als er linksonder in beeld geen link staat, staan beide grijze streepjes naast elkaar. Het tweede streepje is dan overbodig.
  • Openen in nieuw venster gaat niet.
  • De vorige knop werkte niet.

Verder heb ik hem (nog) niet geprobeerd. Mag ik je vragen wat het voordeel van jullie browser is ten opzichte van andere browsers?
Het is wel goed gedaan. Ook een mooi homescreen. Alleen zijn de tekentjes een beetje vaag...

MartinJM

PS: Het klinkt misschien als veel kritiek, maar ik probeer er met een kritisch oog naar te kijken, zodat je het programma tot in de puntjes kan verbeteren. Als je het te kritisch vindt, laat het dan even weten, dan breng ik het de volgende keer wat genuanceerder. :D

Bedankt voor je reactie!
Ik weet dat het een Mediafire link want ik kon de installer niet uploaden naar de server wegens traag internet
Bedankt om de fouten te melden deze zullen in de volgende versie ongeeer allemaal weg zijn!

Hoi,

Ik heb net nog wat gevonden:
  • Als je alle favorieten verwijderd, blijft de bovenste staan in het menu.
  • De bron opent in kladblok. Misschien een leuk idee om daar zelf iets voor te maken. Eventueel ook dat je de bron kan aanpassen.
  • Om een nieuw tabblad te openen moet je het menu openen (of de snelkoppeling gebruiken). Misschien kan je beter een extra tab toevoegen die dan een extra tabblad toevoegt.
  • Om een tabblad af te sluiten moet je ook in het menu zijn. Als je een rechtermuisknopmenu maakt voor als er op de 'tabblad balk' gedrukt wordt, dan kan je daar ook 'huidig tabblad sluiten' (en 'tabblad toevoegen' aan toevoegen.
  • Angry birds wil wel starten, maar meer dan het startscherm kan ik niet zien: de 'play' knop (het groene pijltje) werkt niet.
  • Je kan misschien zorgen dat, in het startscherm (met de icoontjes), de site-icoontjes ophouden bij de zijkant van het scherm en dan op een nieuwe regel staan. Dus dat je naar beneden scrollt in plaats van horizontaal. Of zorg ervoor dat je kan scrollen met het wieltje op de muis. Nu moet ik de scrollbar gebruiken, wat ik meestal niet doe...
  • De settings worden niet opgeslagen
  • De favorieten worden niet opgeslagen
  • De geschiedenis wordt niet opgeslagen

Ik neem aan dat je al een aantal van deze dingen wist en van plan was toe te voegen, maar ik post het nog maar even, zodat je het niet vergeet :P

Succes met je programma! Als we kunnen helpen, mag je het altijd vragen! :thumb:

MartinJM

Bedankt voor de fouten te melden, nu weten we waar we aan moeten werken en begin januari komt er normaal een nieuwe update! En p.s. welke bestuuringssysteem gebruik je? We zouden graag wat testers willen die Windows 8 hebben.

Ik gebruik windows 7... Maar ik heb eventjes op google gezocht voor alternatieven:
[edit]
90 dagen oplossing: http://msdn.microsoft.com/en-us/evalcenter/jj554510.aspx
Als je het in VMWare runt, heb je kans dat je het vaker kan gebruiken, maar ik geef geen garantie, ik heb het niet geprobeerd.
[/edit]
Waar je app/programma aan moet voldoenhttp://www.infoworld.com/t/microsoft-net/what-you-need-know-about-windows-8-app-compatibility-173022
En ik had nog wat gevonden, maar ik weet niet of het helemaal legaal is, dus ik post de link hier niet direct. Het is het 4e resultaat als je hierop zoekt: "windows 8 in vmware". Zoals ik al zei, weet ik niet of het helemaal legaal is. Ik heb het zelf ook niet geprobeerd en je moet dus ook opletten of het geen virus is. Ik raad ook aan om VMWare vanaf de officiële site te downloaden: http://www.vmware.com/nl/

Succes!

MartinJM

[edit]
Ik ga hem nu testen op win 8. Ik heb de bovenste methode gebruikt in VMWare Player.
  • Bij het installeren krijg je een waarschuwing dat het .NET Framework 3.5 geïnstalleerd moet zijn, en krijg je de vraag of dat automatisch moet gebeuren. Je zou op je site kunnen neerzetten dat dit nodig is (als dat er niet al staat)
  • Eigenlijk hetzelfde commentaar als eerst
  • De tabbladen knipperen soms. Kan ook komen door VMWare...
  • Niet echt iets nieuws dus, behalve dat de tabbladen echt niet bij de windows 8 stijl passen, maar daar moet je je niet druk om maken...

Ik zal zo ook proberen of ik hem op ubuntu (linux) aan de praat krijg met een vervanging voor het .NET Framework. Zou wel grappig zijn :) (ook in VMWare Player, maar die moet eerst nog even geüpgrade worden)
Ik ben nu bezig met het .NET Framework op Ubuntu te installeren. Daarna zal je programma komen en zal ik kijken of het werkt!

Offtopic: Ik vind nog steeds dat ze windows 7 gewoon met een hamer platgeslagen hebben en het windows 8 hebben genoemd. Ik blijf liever bij windows 7....
[/edit]

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je medewerking! Ik ga hem ook eens testen op Windows XP en ook eens proberen op Windows 8, ik wou gewoon is weten of de software werkt op ongeveer alle Windows Besturingssystemen. :p En ik vindt persoonlijk dat Windows 7 beter is als Windows 8.

Hoi,

Ik heb hem toch ook getest op Ubuntu (http://ubuntu.nl/), maar het ging wel moeizaam.

Nadat ik het .NET Framework 4.0 had geïnstalleerd (dat was het moeilijkst), heb ik eerst (in Windows) met 7-zip de 'echte' setup uit het .exe bestand gehaald. Anders werkte het niet. Met de 'echte' setup kon ik het programma dan wel installeren, maar helaas werkte het niet goed. Alleen de uninstaller werkte wel, de rest helaas niet.

Als je er nog in geïnteresseerd bent, kan ik nog even kijken welke foutmelding het ook al weer precies gaf, dan zoek ik die nog even op.

Ik denk niet dat het iets is wat heel belangrijk is. Als je een .exe programma maakt, richt je je toch op Windows gebruikers.

MartinJM

PS: Ik hoop dat het duidelijk is, als het dat niet is dan moet je even om uitleg vragen, dan stuur ik je een mailtje. Moet je wel eerst je mail invullen en zorgen dat ik je ook een mailtje kan versturen via het forum. Je mail adres plaatsen op het forum is verboden (geloof ik).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan