• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Absentielijst verwerken in Beschikbaarheidrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Beste allemaal,

Ik zou heel graag 2 excel documenten een soort van Automatiseren.

Als ik een afmelding krijg, zet ik deze in bestand met datum van absentie en de afgekorte naam van deze persoon.
Nu heb ik ook een ander document waar de beschikbaarheid van alle personen staan.

Graag zou ik een formule in elkaar flansen dat als ik de afmelding in het ene bestand zet, dat er dan een "X" komt te staan op die datum in het andere bestand.
Ik heb vandaag al wat zitten aanprutsen met INDEX en VERGELIJKEN, maar ik krijg het niet goed voor elkaar.

Ik zal ook nog even een klein schematisch voorbeeld uploaden.

Mvg

EDIT: PS: Bij de foto is voor de duidelijkheid "ABCD" de beschikbaarheid en "I J" de afmelding

Schermafbeelding 2015-12-16 om 20.23.03.jpg

Laatst bewerkt:
Iets in de richting van =ALS(AANTALLEN.ALS(I:I;$A2;J:J;B$1);"X";"")

Dankje voor je snelle reactie!

Met deze code heb ik het inderdaad werkend gekregen.

Maar bij elke nieuwe invoer, gaat hij de volledige werkmap nog een keer laden, dus het duurt ongeveer 5 minuten voordat een absentie is gesynct met het andere bestand (aangezien we op de 1800 zitten op het moment)

Is er een manier dat dit niet elke keer gedaan hoeft te worden, dat dus alleen de nieuwe invoer nog gesynct hoeft te worden?

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan