Absentielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik geef zwemles bij een zwemvereniging, waar we de absenties nu op papier bijhouden.
Dit is niet erg handig omdat alles nat wordt, dus hebben ze mij gevraagd alles te digitaliseren.
Ik wil dit met een SQL database doen en PHP script(s), die op een afgeschermde site worden ingeladen.
Het moet een script zijn dat iPad compatibel is, omdat we dan één iPad gebruiken voor de presentie.
Ik heb al een SQL Database ingericht voor alle groepen, maar ik krijg het niet voor elkaar een geschikt PHP script te schrijven.

In het hoofdmenu kunnen alle andere docenten kiezen voor welke groep ze de lijsten willen bijwerken.
Gewoon, met simpele <a href=""> links die doorverwijzen naar de pagina's.
Op een pagina van bijvoorbeeld groepje Diploma A moet dan een tabel verschijnen met alle namen, bovenaan data waarop de lessen zijn, en dan selectievakjes die aangevinkt worden als iemand er wel is, en uit staat als iemand er niet is.
Andere docenten moeten dus niet in staat zijn de leerlingen te verwijderen/bewerken en/of toe te voegen.

Ik hoor graag van jullie!
Groet, Jochem

als het een webbase lijst moet zijn maak het medium niet uit. Maar als je het als een app wilt gaan bouwen, en je hebt er geen ervaring mee.
Stel ik voor dat je eerst jezelf flink gaat verdiepen in Java en/of flash action script 3.

Het moet een script zijn dat iPad compatibel is, omdat we dan één iPad gebruiken voor de presentie.
PHP draait volledig op de server, of je met een ipad of en PC naar de site gaat maakt voor de PHP dus niets uit. Het enige wat daarvoor van belang is is de gebruikte HTML/CSS en Javascript.

Als het niet lukt om zelf iets van de grond af op te bouwen zou je ook naar een CMS als Drupal kunnen kijken.

Overigens, als nat worden het grootste probleem is, is het dan handig om papier te vervangen door een duur stuk electronica?

PHP draait volledig op de server, of je met een ipad of en PC naar de site gaat maakt voor de PHP dus niets uit. Het enige wat daarvoor van belang is is de gebruikte HTML/CSS en Javascript.

Als het niet lukt om zelf iets van de grond af op te bouwen zou je ook naar een CMS als Drupal kunnen kijken.

Overigens, als nat worden het grootste probleem is, is het dan handig om papier te vervangen door een duur stuk electronica?

Ja ik weet dat PHP gewoon makkelijk op iPad kwam, maar ik wilde eigenlijk voorkomen dat jullie met bijvoorbeeld Flash of Silverlight dingen kwamen aanzetten ofzo.
En de reden dat papier nat werd, was omdat mensen het altijd op natte bankjes legden, de iPad wordt op minimaal 5 meter afstand van de badrand gebruikt.

Stel nou dat ik met Joomla! iets wil gaan doen, op welke manier kan dat het beste?

Stel nou dat ik met Joomla! iets wil gaan doen, op welke manier kan dat het beste?
Zou ik je niet precies kunnen zeggen, maar kalender/agenda modules zijn waarschijnlijk een goede plek om te beginnen.

Even overleg gehad, en besloten om niet met joomla te werken, omdat niet iedereen hier verstand van heeft.
Nu heb ik met behulp van Access iets opgezet, werkt prima.
Toch bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan