AC Adapter probleem HP Pavilion DV7-3120ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruudjedeb

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Berichten
6
Beste forum gebruikers,

Ik zit met een probleem wat grotendeels al door mezelf opgelost is alleen toch heb ik nog een probleem/vraag.
Eerst even een verhaaltje in het kort waar het probleem begon;
Tijdens onze vakantie in Duitsland zouden we even filmpje via de laptop bekijken dus laptop aansluiten en filmpje
kijken. Na een half uurtje begon er een schemerlampje te knipperen en te zoemen en vervolgens klapte er een
groep uit en hadden we dus geen stroom meer. Dit is uiteindelijk opgelost. Volgende dag zet ik de laptop aan en
zet ik hem aan het stroom.. Vervolgens gebeurt er niks (hij gaat niet opladen) en na een tijdje gaat de laptop uit
omdat de stroom op is. Daar waar de connector van de AC adapter in de laptop gaat zit ook een lampje wat brand
zodra je de laptop aan het stroom zet maar deze brande dus ook niet... Was me na een tijdje wel duidelijk dat de
AC adapter overleden was en dat (denk ik) in dat ding kortsluiting is ontstaan waardoor dus de stroom uitviel.

Vandaag naar een computer winkel gegaan hier in Duitsland geweest en de oude door laten meten en zoals gedacht
deze was dus stuk...
Nu volgt het probleem waar ik nog mee zit:
Kreeg op advies van de winkel een universele adapter mee van het merk zie deze link voor mee info Antec type NP65
deze zou moeten werken.. En ja hij werkt ook alleen het lampje bij de conector voor de AC adapter in de laptop gaat
niet branden en de laptop laad alleen op als ik de laptop opstart met de stekker erin.. Haal ik de stekker eruit zodra hij
aanstaat en ik doe hem er dan weer in dan laad hij niet meer op en moet ik de laptop opnieuw opstarten om da laptop
weer te laten opladen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Op de volgende LINK specificaties van de
defecte AC adapter van HP welke dus stuk is.. Op bovengenoemde link de gegevens van de nieuwe universele.


Heel verhaal en als jullie meer info nodig hebben lees ik het wel!

Een regenachtige groet uit Duitsland!

Rudy
 
Blijkbaar stuurt de originele adapter nog een signaal mee, zodat e.e.a. door de laptop wordt herkend. De universele doet dit blijkbaar niet helemaal correct of anders, waardoor dit niet goed werkt. Dat wordt vrees ik zoeken naar een andere lader. Kijk eens op ebay of marktplaats.
 
Bedankt voor je reactie... Zie nu dat de defecte 90 watt is en de nieuwe universele 65 watt is... Kan dit ook problemen geven?
 
Zolang je verbruik van de laptop onder de 65W blijft niet. Bij intensief gebruik (spelletjes e.d.) kan de voeding overbelast raken. Kan je de voeding kosten of in een uiterst geval zelfs brand veroorzaken.
 
Ik breng hem terug en haal in NL wel een andere. Bedankt voor je advies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan