ac97 enchanded audio controller start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

djsurgeles

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
hallo me ac97 enchanded audio controller start niet op
ik heb hem geprobeert opnieuw te installen maar t werkt niet
wat kan ik doen?? en hij geeft ook geen boxje weer in me menubalk
en de driver doet ook niets geen geluid duz helemaal!
gr:thumb:

Voor de Realtek AC97 onboard geluidskaart moeten geinstalleerd zijn de chipset-controller en de Realtek-driver. Heb je de chipset-controllers geinstalleerd?

nou de realtek driver enzoo heb ik geinstalleert
Heb je de chipset-controllers geinstalleerd? dat weet ik niet ho je dat doe?
en nu heeft ie dus wel een boxje in me syteemvak en geluid speelt ook af maar geen geluid uit me boxen en heb al geprobeert ac 97 te uninstalle en daarna weer installe maar werkt ook niet

Je schrijft dat je ac97 enchanded audio controller niet opstart. Als het goed is heb je bij je PC ook een CD met drivers voor je moederbord gekregen. Daar staat een map op (AUDO of SOUND) met de audio-controller voor je chipset. Daarmee "praat"' je chipset met de AC97 onboard geluidskaart. Daarnaast moet je voor die onboard geluidskaart het Realtek AC97 stuurprogramma installeren.

Dan kun je nog, eventueel met behulp van Everest uitzoeken wat de naam, type en typenummer van je moederbord is en daarmee op de site van je moederbordfabrikant de benodige drivers downloaden. Is altijd nuttig als je die voortaan bij de hand hebt.

Staat nergens, dat het een Realtek codec chip is, er zijn meerdere merken, die met dat protocol/converter werken, leesvoer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan