AC'97 geluidskaart driver problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouty

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Bonjour,

Ik heb een probleem. Mijn moeder heeft op haar laptop Windows opnieuw laten installeren door een computerbedrijf. Nu is er geen geluid meer... de enige logische verklaring is natuurlijk dat de drivers nog geïnstalleerd moeten worden. Ik heb 'AC'97 drivers download' ingetypt en kwam direct op Brothersoft terecht. Het zag er allemaal goed uit, heb hem geïnstalleerd, en de computer opnieuw opgestart. Hij blijft nu vast bij Windows xp met het laadbalkje in het midden. Hij start gewoon niet meer op.

Note: ja, ik heb de driver geïnstalleerd voordat ik de soortgelijke topic heb gelezen over drivermax.com

Hartelijk dank

Allereerst vind ik het dan een K.T bedrijf dat die dit niet even heeft geregeld.

Geef hier voortaan meteen even om welk type laptop model het gaat en het type nummer.

Dan kunnen wij je verwijzen naar de juiste plek om de drivers te downloaden.

Als je alleen de geluid drivers wilt, ga dan naar de goede site, http://www.realtek.com.tw/downloads/
En download daar de AC'97 Audio Codecs (Software) drivers.

Maar om toch te kunnen opstarten, start dan op en blijf herhaaldelijk op F8 drukken, hiermee start je op in veilige modus en kun je de oude drivers verwijderen.

Verder raad ik je aan om in apparaatbeheer bij Hardware te kijken of er nog meer gele ? staan, want als dat zo is dan heb je nog meer drivers nodig.

O mijn god! What the...

OH MIJN GOD!
Ik deed wat je zei, maar vreemd genoeg was het al opgelost op de helft van je beschrijving! WTFWTFWTF.
Heb jij het zelfde probleem als ik? Scroll dan een klein beetje naar beneden, daar staat de oplossing voor mij...

Allereerst vind ik het dan een K.T bedrijf dat die dit niet even heeft geregeld.

Geef hier voortaan meteen even om welk type laptop model het gaat en het type nummer.

Dan kunnen wij je verwijzen naar de juiste plek om de drivers te downloaden.

Als je alleen de geluid drivers wilt, ga dan naar de goede site, http://www.realtek.com.tw/downloads/
En download daar de AC'97 Audio Codecs (Software) drivers.

Maar om toch te kunnen opstarten, start dan op en blijf herhaaldelijk op F8 drukken, hiermee start je op in veilige modus en kun je de oude drivers verwijderen.

Verder raad ik je aan om in apparaatbeheer bij Hardware te kijken of er nog meer gele ? staan, want als dat zo is dan heb je nog meer drivers nodig.

Dit heb ik gedaan:
- De computer manueel afgesloten en opnieuw opgestart op het vastgelopen scherm
- Veilige modus geselecteerd en gewacht tot deze volledig is opgestart.
- Start > Rechtermuisknop Deze computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Besturing voor geluid, video en spelletjes > Linkermuisknop Realtek AC'97 Audio > Installatie ongedaan maken > Ja
- Wachten...
- Opnieuw opstarten
- Hetzelfde vastgelopen scherm
- Manueel opnieuw opstarten
- Veilige modus opstarten
- Start > Rechtermuisknop Deze computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Besturing voor geluid, video en spelletjes
- Er staat nu iets heel anders dan "Realtek AC'97 Audio" Iets van "MicrosoftMM compatibiliteitsmogelijkheid MMIS bla bla" Heel moeilijk en lang in ieder geval ... :confused:
- Ik dacht dat ik toen nog een keer opnieuw had opgestart, ik kan ook een stap vergeten zijn, sorry daarvoor... :rolleyes:
- Veilige modus
- Start > Rechtermuisknop Deze computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Besturing voor geluid, video en spelletjes
- Er verscheen een Error: "De besturingssoftware is correct geïnstalleerd "Realtek AC'97 Audio". U moet nu opnieuw opstarten"
- Ja
- OMG: Normale modus start gewoon! :eek:
- OMG: Opstartmuziekje speelt gewoon af! :eek:

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze (kind of) legendarische oplossing.
Met Zeer, Zeer Vriendelijke Groet, Wouty :cool:

P.S. De laptop heet "Acer Aspire 3020".

P.P.S. OMG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan