AC'97 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

supertaures

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Hallo allemaal,
ik heb van mijn vader een nieuwe computer gekregen en ik was er wel blij mee. er blijkt alleen een probleem te zijn:(
het probleem is dat ik geen geluid heb. ik heb inmiddels al ontdekt dat er geen driver is geinstaleerd en heb ook al achterhaald welke driver ik nodig heb (AC'97 van Realtek)
alleen iedere keer dat ik het probeer te instaleren begint de computer aan een critieke geheugendump. weet iemand daar een verklaring voor.

Hebben we het hier over een 64bit systeem? Dan moet je wel de 64bit drivers installeren. Anders gaat het inderdaad niet goed.

Heb je naast het geluid, nog meer problemen?

Hebben we het hier over een 64bit systeem? Dan moet je wel de 64bit drivers installeren. Anders gaat het inderdaad niet goed.

Heb je naast het geluid, nog meer problemen?

ja, de computer heeft meer problemen, maar dat is met de groote en niet iets dat ik zomaar kan oplossen
ps:bedankt voor de tip, ik ga het direct uitproberen

sorry voor de dubble post, maar ik heb voor alle soorten bits een driver proberen te instaleren, en het lukte niet. ik heb er een gevonden waar ik eindelijk überhaubt de setup voledig kan doen, zonder critieke geheugendump.:thumb:
maar dan schijnt hij het nog steeds niet te doen.

En Windows was net opnieuw geinstalleerd? Zijn de chipset drivers al geinstalleerd?

En Windows was net opnieuw geinstalleerd? Zijn de chipset drivers al geinstalleerd?

whoa, rustig aan
ik ben niet zo goed in al dat technishe ge bladiebla
windows was niet opnieuw geïnstaleerd, en ik heb geen idee wat een chipset driver is, laat staan hoe ik moet zien of dat geïnstaleerd is:o
dus, hoe zie ik dat?

Oke.. dan neem ik aan dat de chipset drivers geinstalleerd zijn.

Je geluid werkt dus niet.

XP:
Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Tablad Hardware -> knopje Apparaatbeheer:

Rechtsklik op je geluidsgeval, en klik op "Eigenschappen". Zie je daar een (fout-)melding bij beschrijving staan?

Zo ja: Kopieer, en plak die in je volgende reactie.

Geluidsgeval..(Define: Geluidsgeval:)

Onder Besturing voor geluid, video, en spelletjes, moet je de stappen in mijn vorige post volgen. (Dat bedoelde ik met geluidsgeval, sorry voor de onduidelijkheid.

Oke.. dan neem ik aan dat de chipset drivers geinstalleerd zijn.

Je geluid werkt dus niet.

XP:
Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Tablad Hardware -> knopje Apparaatbeheer:

Rechtsklik op je geluidsgeval, en klik op "Eigenschappen". Zie je daar een (fout-)melding bij beschrijving staan?

Zo ja: Kopieer, en plak die in je volgende reactie.

sorry, geen foutmeldingen
hij gaat alleen over op critieke geheugendump, er verschijnt een blauw scherm met tekst en that's it. als je wil weten wat er staat bij het blauwe scherm, kan ik je niet helpen. ik kan die tekst niet kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan