AC'97 van Gigabyte

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Hallo

Ik heb het volgende probleem.
Een PC van Packard Bell die ik opnieuw heb geinstalleerd met Windows 98 SE.
Alles werkt, alleen de geluidskaart niet.
Deze is geintregeerd op het moederbord.
Volgens Aida32 is dit een:

Intel 82801 AA AC'97 device.

Het moederbord is een : Gigabyte GA-6WMM7

Ik heb al verschillende drivers gedownload maar niets werkt. De driver van Gigabyte zowel als van andere driver-sites.

Is er misschien iemand die raad weet of nog liever, die een CD heeft voor dit moederbord en mij daarvan de drivers beschikbaar wil stellen.

met een vriendelijke groet
E.J. Schuitert

Ik weet niet welke driver je hebt geprobeerd bij Gigabyte, maar op jouw moederbord zit een AC97 compatible geluidschip van YAMAHA, dus je moet de Yamaha driver hebben.
De link gegeven in voorgaande post zal zeker niet werken want dat gaat al om een verkeerde chipset.

Yamaha chipset

Geplaatst door maestro12
Ik weet niet welke driver je hebt geprobeerd bij Gigabyte, maar op jouw moederbord zit een AC97 compatible geluidschip van YAMAHA, dus je moet de Yamaha driver hebben.
De link gegeven in voorgaande post zal zeker niet werken want dat gaat al om een verkeerde chipset.

Ik heb inmiddels alle driver opgehaald van Gigabyte die voor dit moederbord bestemd zijn.
Dus ook de Yamaha drivers.
Voor de zekerheid nog even in de PC gekeken wat er op het moederbord zit, inderdaad Yamaha chip.
Nu heb ik eerder de driver van 'AC97.zip' geinstalleerd, en die geeft ook geen foutmelding maar ik hoor geen geluid. (dit is de Intel 82801 AC97 chipdriver).
Elke keer als ik deze driver verwijder, wordt hij toch weer herkend en geinstalleerd. Als ik het stuurprogramma dan ga bijwerken met de driver van Yamaha, werkt deze niet of geeft aan dat dit niet de juiste driver is. Bovendien moet je uit een aantal drivers kiezen en weet ik niet welke nou de goeie is. Kortom ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet.
Ik zou alles weer van voor af aan willen doen maar hoe krijg ik de reeds eerder geinstalleerde drivers weg, zodat hij niet automatisch weer die Intel ziet en installeerd.

vriendelijke groet
Evert Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan