acceleratie van welke hardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantien

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Hallo,
Heb demo gedownload van spel Bounce (Shockwave.com). Krijg melding dat vereist wordt: hardware acceleration.
Welke hardware wordt dan bedoeld en hoe doe ik dat?
Heb Direct X 9.0

Dank,

Jantien

Ik vermoed de videokaart... Kun je die misschien ergens in options instellen? Of selecteren?

Ik denk van je beeldscherm. Eigenschappen beeldscherm\instellingen\geavanceerd\Probleem oplossen. Schuifje helemaal links (geen).

Groetjes,
Bennie

wat typen jullie toch razendvlug!!!
Videokaart : is dat 3dfx Voodoo3?

Beeldscherm: schuifje stond naar links (=geen hardwareversnelling). Moet dat nu verzet worden?

Jantien

Als het zo al stond - wat niet hoort - probeer het dan naar rechts.

Groetjes,
Bennie

Bas,

Bij welke "options"moet ik zoeken?
Het dialoogvenster van het spel geeft slechts de foutmelding en de knoppen OK en X.

Groeten
jantien

Bennie,

schuif nu uiterst rechts.

zelfde vraag om "hardware acceleration" verschijnt weer.

jantien

Op de website worden deze systeemvereisten gegeven:

Minimum System Requirements:
Pentium II
400 MHz w/ 96 MB RAM
OpenGL or DirectX Compatible 3D Graphics Accelerator w/ 8 MB VRAM, DirectX 7+
Windows 98/Me/2000/XP
IE 5+, Netscape 7+
Keyboard, mouse

Heb pentiumiii en 128MB

Zegt dit iets?

jantien.

Ik heb het idee dat je kaart wel aan de systeemvereisten voldoet. Ik kijk nog even verder.

Groetjes,
Bennie

Hallo Bennie,

Moet morgen akelig vroeg op dus stop er nu mee.

Kom hier morgen wel graag op terug als dat kan.

Groetjes,

jantien.

Jantien, als het enige is wat je kan kiezen OK en X dan is het denk ik inderdaad de oplossing van Bennie. Ik dacht dat je misschien ergens in het hoofdmenu van de demo options kon aanklikken, ik ben verder niet bekend met het spel, maar ik denk zeker dat deze het moet kunnen doen op jouw systeem...

Ik heb zelf geprobeerd om het spel aan de praat te krijgen, maar krijg ook diezelfde foutmelding. Het gaat om de 3D hardeware acceleration. Nu is mijn eigen PC-configuratie minimaal, dus dat verbaast me niet zoveel. Heeft je videokaart nog (aparte) instelmogelijkheden? Kijk eens in het configuratiescherm\multimedia, of via start\programma's. Overigens kwam ik er wel achter dat er Spyware (Wildtangent) in het spel zit.

Groetjes,
Bennie

Hallo Bas en Bennie,

Bedankt dat jullie zijn doorgegaan met zoeken en denken.

Ben gerustgesteld door jullie reacties op wat er in mijn systeem zit: kennelijk kan dat best wat aan.

Dank voor de tip over Spyware. Bij mij vond Ad-aware niets - het blijkt nu dat ik nodig moet updaten!

Videokaart heeft geen extra's.
Misschien bestaan er wel aparte 3D acceleratoren die ik dan bij hen moet bestellen?
In elk geval: ik ga ze schrijven en dan horen jullie het als er antwoord zou komen. Ik wil nu weten hoe het zit,
of ik dat spel nu ga spelen of niet.
Tot zolang laat ik de status nog op "niet opgelost",
maar jullie hoeven er wat mij betreft geen tijd meer in te steken.

Prettig weekend
en nogmaals bedankt,

jantien.

Antwoord gekregen van Shockwave: zelfde wat Bennie ook al zei, kijk maar:

Hello,

Hardware Acceleration is a Windows System Property. To access the Hardware Acceleration for graphics cards under Windows 98/98SE:

1 - open the SYSTEM PROPERTIES panel
2 - click the PERFORMANCE tab and then click the GRAPHICS button
3 - adjust the slider as desired
4 - click then OK, then CLOSE to accept the change

For more information on Hardware Acceleration or Windows System Properties, please consult your Windows Help system, or your Windows documentation.

For performance issues in your WildTangent game, please review the system requirements for the game, and make sure your computer meets them.

If you continue to have gameplay questions, performance problems, or problems verifying your key, please submit your problem DIRECTLY to the game creators at WildTangent:

<http://www.wildtangent.com/support/>

Regards,
AtomShockwave Support

Ga nu wildtangent proberen.
jantien.

Hallo Bennie en Bas,

Antwoord gekregen van Wild Tangent en raadsel is opgelost:
Discussion Thread
---------------------------------------------------------------
Response (Dave) - 07/08/2003 11:19 AM
Unfortunately, the Web Driver no longer supports Voodoo 3 video cards. There won't be anything we can do to get the game working.

Dat is het dus. Met die video-kaart heb ik overigens al drie jaar ellende; zal jullie adviezen eens doorkijken voor een beter exemplaar.

Groeten,

Jantien.

Bennie,

Je had gelijk. Spybot heeft naast al die Wild Tangent-resten nog veel meer gevonden.

Veel dank voor de tip!

Groeten,
jantien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan