Accent Grave, Egu en aanhalingsteken dubbel !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Beste mensen,

iMac 27 inch draaiende op W7 al jaren.
Microsoft Bleutooth toetsenbord en muis ook al jaren.
Instellingen op Verenigde Staten internationaal ook al jaren zo.

Opeens krijg ik als ik bijvoorbeeld een Accent Grave boven een E wil zetten dat hij dubbel verschijnt en zo ook met de aanhalingsteken en Accent Egu.

Voorbeeld:

""dubbel"" - ``ervoor en dus niet enkel netjes boven de E.

CTRL+Shift helpt niet.

100% Malware vrij en van het een op het andere moment.

Iemand enig idee?

Raymond
 
Weet je zeker dat je hem niet op Engels hebt staan? Ik heb zelf Windows 8 en krijg het probleem als ik mijn instelling op ENG heb staan. Probeer naar Nederland, Toetsenbord VS te gaan, dat hielp bij mij.
 
Alles al jaren ...:
  • Zit ergens misschien een batterijtje in dat leeg is geraakt?
  • Ergens een vastzittende toets? (bij mij soortgelijk verschijnsel bij een haperende rechter-Ctrl-toets; toetsenbord schoonmaken of stevig omgekeerd op de tafel kloppen wil wel eens helpen ;).
  • Alle kabeltjes o.k. en verbindingen klemvast?
O, misschien iets van "plaktoetsen" aangeraakt? - windows.microsoft.com/nl-nl/windows-xp/help/using-stickykeys (is XP, maar W7 zal iets dergelijks hebben)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
csshunter, ander (bedraad) toetsenbord doet het ook dus is iets in Windows waarschijnlijk.
Als ik een golfje doe is die ook dubbel.....

Schiet mij maar lek.....
Ik ga eens naar plaktoetsen kijken.
 
Ja, die verdubbeling verhindert natuurlijk het accentueren; en daar kan Ctrl-Shift niet tegenop.

Misschien kan het ook iets met de herhaalssnelheid te maken hebben? Config. > Toetsenbord > Herhaalvertraging / Herhaalsnelheid.
En in Eigenschappen voor Toetsenbord zit onder de Hardware-tab ook nog "Probleem oplosssen ..." - Die probleemoplosser geeft mij nog nooit ergens mee geholpen, maar je weet het maar nooit (een drivertje corrupt geraakt?).

Anders mag ik ook lek geschoten worden *) - dan geven we gewoon Windows-Update de schuld. :p
Maar onhandig is het wel.

____________
*) Registry foutloos? Processor-temperatuur niet te ver van het vriespunt? Mooi gedefragmenteerd? E.a. normale foutveroorzakers zal je al wel achter de rug hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zeker onhandig, kan het niet vinden helaas. Keyboard nog even verwijderd en opnieuw gedaan maar helaas.....
 
Hoi Terrabo,
Oef. :eek: Heb de woorden double accents in Windows 7 in Google laten neerdalen, en de resultaten zijn niet bemoedigend...
De signalen zijn dat het wel eens een Keylogger zou kunnen zijn die de oorzaak is.

  • Doen die dubbele accenten het ook in Safe Mode? Zo nee, dan zou dat 't kunnen bevestigen.
  • Heb je zelf niet een of ander keylogger-achtig programma geïnstalleerd (zie deze), dan komt ie van buiten. :rolleyes:
  • Eenvoudigste suggestie is: 1 of meer systeemherstelpunten terug gaan (+ voorzichtigjes herinstalleren wat er daarna op gezet is).
  • Verder allerlei raadgevingen aanwezig om via Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) en een hele serie andere malware-vernietigers de pc (pardon: Mac) eens flink onderhanden te nemen...
Prrr: succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
HJT Log gemaakt en een analyse gedaan en opgeschoond......

è "hij doet het weer".....

Dank CSS !! Ik was in de overtuiging dat ik schoon was maar niet dus !!
 
Móói zo!
Heb je ook nog even je de wachtwoorden van je kritische accounts veranderd?
Voordat er bv. een ramkraak op je bankrekening gepleegd wordt door een nijvere keylogger, en het saldo naar de Filistijnen wegvloeit. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan