Accent op leestekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Nieuwe computer gekocht, draait als een zonnetje, op 'e'en ding na. Je ziet het al in de vorige zin: ik krijg geen accent op de leestekens geplaatst. Het wordt dus 'e'en, idee"en, knie"en, enzovoort. Waar stel ik de leestekens goed in?

Vanuit Word is dat toch een kwestie van Invoegen -> symbool en vanuit de Startknop van Windows: alle programma's -> bureauacc. -> systeemwerkset -> speciale tekens.

........ tenzij je Office "beperkt" / aangepast hebt geinstalleerd waarbij je de speciale tekens niet mee hebt geinstalleerd.
.........maar dan nog kun je er m.i. via de Startknop van Windows komen, want ook bij de installatie van Windows worden ze geinstalleerd (dacht ik)

Laatst bewerkt:
Ja, het in Word invoegen van een symbool wist ik, maar dank voor de tip van de systeemwerkset, nu lukt het ook in andere applicaties zoals deze: ë é enzovoort. Toch ben ik nog niet tevreden. Op mijn andere computer typ ik een trema " en daarna een e en ze komen boven elkaar: ë. Hier komen ze na elkaar: "e.

Hoe krijg ik met twee toetsaanslagen een e met trema? Ik heb Office XP volledig ge"installeerd, hetzelfde als op de oude PC. Mijn keyboard is ook hetzelfde. Het enige wat anders zou kunnen zijn is de voorge"installeerde versie van Windows.

Dat (2 toetsen om het resultaat te bereiken) is m.i. een kwestie van de (invoer)taal - toetsenbord instelling. Ik weet zo gauw niet uit mijn hoofd welke combinatie je moet hebben, dus experimenteer daar wat mee en het komt goed.

[edit] Ah, ik lees net dat het op die ander pc wel lukt. Kijk even welke taal / toetsenbordinstelling daar staat ingesteld en neem die over op de "probleempc".

Laatst bewerkt:
Met zo even proberen krijg ik geen resultaat. Zal vanmiddag eens naar de andere PC kijken. Gezin wil nu lunchen.
Dank. Coen.

OK, laat svp even weten of het gelukt is, dan hebben anderen er mogelijk ook wat aan (nu of in de toekomst)
Suc6!

Inderdaad, dat was het. Taal: NL, toetsenbord VS. Oóóh, wat mooi. Dank.
Coen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan