accenten doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bubbles

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
M´n accenten boven letters doen het ineens niet meer. Als ik ''e type, staat er dus ''e ;-). Hij komt dus niet meer boven de letter en m'n enkele accent is een dubbele geworden.
Verder zit alles nog op z'n plaats en staat m'n toetsenbord op VS Internationaal. Zou dus niet weten wat er gebeurd is en waar ik het zoeken moet. Iemand een idee?

Wat je moet doen is het volgende (Vista):

Ga naar het configuratiescherm > Landinstellingen;
tab 'Toetsenborden en talen'
Knop 'Toetsenborden wijzigen'
Zorg nu dat de instellingen er net zo uitzien als in de bijlage.
Met andere woorden: verwijder alle instellingen tot alleen nog overblijft:

Taal: Nerlands (Nederland)
Toetsenbord: Verenigde Staten (International)

Zorg voordien wél dat evt document/programma's waarin je de 'fout' constateerde, gesloten zijn.

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 59
zo stond ie al

Ik had dat al gecontroleerd, en zo stond ie al (zie bijlage). Heb overigens geen Vista, maar XP.

Bijlagen

• instellingen.jpg
    instellingen.jpg
    44,5 KB · Weergaven: 64
Bubbles ... ben ik nou gek.
Volgens jou 'plaatje' staat hij zo dus NIET.
Je moet alles wat er verder staat verwijderen (eenmaal erop klikken en de knop 'Verwijderen' klikken) tot er ALLEEN nog overblijft wat in mijn bijlage staat.
Dus ook de toetsenbordindeling Nederlands - ónder de taal Nederlands (Nederland) dus - moet weg. Je gebruikt die namelijk helemaal niet omdat een Nederlandse toetsenbord-indeling totaal anders is. Maar die kan (afhankelijk van het programma dat je gebruikt) wél voor de problemen zorgen die jij noemt als je die overbodige indeling laat staan.

Hetzelfde geldt voor allerlei toetsenbordindelingen die je onder een ándere taal dan Nederlands (Nederland) laat staan.
Wéghalen dus!!!!

Laatst bewerkt:
Nog steeds niet ...

Ok, gedaan. En hij doet het nog steeds :confused:. Zelfs na het herstarten van m''n pc ... :(

het was AVG

Het probleem bleef, ondanks de goede landinstelling. Ergens las ik dat het probleem door AVG kon worden veroorzaakt. AVG eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd, en voila ... m'n accenten doen het weer: é, è, ë :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan