accenten trema en zo in office2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik zoek me rot, maar ik vind nergens hoe ik accenten zoals de streepje op de e of een trema kan aanbrengen. in mijn oude versie van Word ging dat automatisch, nu wordt het accentteken afgedrukt voor de letter/
Hoe los ik dt op?
dank alvast
htil

Een streepje op de e doe je door eerst ' deze knop in te voeren en daarna zonder spatie de e in te drukken. Eventueel zou je ook Alt gr + e kunnen inklikken, dan heb je het ook.

Voor een trema gebruik je deze knop ". Daarna klik je weer zonder spatie op bijvoorbeeld de e.
Dan heb je een trema.

Lukt het nu wel?

Een streepje op de e doe je door eerst ' deze knop in te voeren en daarna zonder spatie de e in te drukken. Eventueel zou je ook Alt gr + e kunnen inklikken, dan heb je het ook.

Voor een trema gebruik je deze knop ". Daarna klik je weer zonder spatie op bijvoorbeeld de e.
Dan heb je een trema.

Lukt het nu wel?
neen dus
ik probeerde net uit te leggen dat het zo NIET werkt sinds ik word2007 gebruik.
weet je nog een oplossing?
dank voor je reactie in ieder geval

Kijk eens na of je nu wel op het Verenigde Staten (Internationaal) toetsenbord indeling werkt?
In XP: [Windows-toets]r toetscombinatie -> intl.cpl -> tabblad Talen -> knop Details
Verwijder alle toetsenbordindelingen die je niet gebruikt (dus Verenigde Staten en Nederlands o.a.) en druk op Toepassen, zet daarna als standaardinvoertaal een goede toetsenbord-taal combinatie, zoals Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal) en druk op Ok.
Start daarna de computer opnieuw op (voor de zekerheid) en daarna eens kijken of je met de gegeven tip van eerst " en dan een e alsnog die e-trema letter krijgt.

Succes,

Tijs.

Kijk eens na of je nu wel op het Verenigde Staten (Internationaal) toetsenbord indeling werkt?
In XP: [Windows-toets]r toetscombinatie -> intl.cpl -> tabblad Talen -> knop Details
Verwijder alle toetsenbordindelingen die je niet gebruikt (dus Verenigde Staten en Nederlands o.a.) en druk op Toepassen, zet daarna als standaardinvoertaal een goede toetsenbord-taal combinatie, zoals Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal) en druk op Ok.
Start daarna de computer opnieuw op (voor de zekerheid) en daarna eens kijken of je met de gegeven tip van eerst " en dan een e alsnog die e-trema letter krijgt.

Succes,

Tijs.

ik gebruik Vista. En het toetsenbord is VS internationaal en EN ik hen EN vervangen door NL. Nu werkt het weer.
Bedankt!!

Geen probleem, mooi dat je nu weet waar het probleem vandaan kwam. :)

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan