accepoint zoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
ik heb thuis een accespoint. Alleen heb ik geen flauw idee waar dat ding staat. Mijn huis is nogal groot en ooit heeft een kennis van mij dit accespoint geplaatst. Het enige probleem is hij heeft hem niet beveiligd. Wel heeft ie een username en een pasword op het accespoint gezet. zodat ik nu dus niet meer in het apparaat kom!!!! om wlan te beveiligen.

Nu zoek ik een programma waarmee ik mijn wlan sterkte kan scannen zodat ik weet in welke hoek ik moet zoeken

Hoi,

Stug verhaal ... het moet toch niet zo ingewikkeld zijn om dat ding te vinden .... ?
Er moet in elk geval ook voeding op zo'n ding zitten .....
Los daarvan zal je hem moeten resetten, omdat je geen toegangscode en/of wachtwoord meer hebt.

ja dat snap ik, alleen kan ik met geen mogelijkheid er achter komen waar dat accespoint staat.

en aangezien het huis nogal groot is en dan bedoel ik echt groot wil ik graag weten in .welke hoek ik moet zoeken

dan kan ik al een groot stuk uitsluiten met dit programma. anders duurt het dagen

Moet wel een gigantisch paleis zijn. Blijft een raar verhaal

Doe alle lichten in huis aan en zet een voor een de spanning van de electrische groepen af. Als je accesspoint wegvalt dan weet je welke groep. Kijk waar het licht uit is. Doe dan het licht weer aan en ga in die ruimtes zoeken.

Ron

Laatst bewerkt:
Zou een kwestie moeten zijn van het volgen van de netwerkkabel die vanaf de modem of router van je provider naar de accesspoint loopt. Dus het zou kunnen zijn dat je vanaf de meterkast terug moet gaan zoeken.

Alternatieve methode zou het het gebruik van een laptop zijn waar je m.b.v. NetStumbler actief het huis doorloopt en kijkt waar het signaal van jouw draadloze netwerk steeds sterker wordt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan