acceptatie geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

centurio

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
wie kan mij helpen met het volgende,
ik heb in mijn pc een jaar geleden een geheugen geplaatst van pqi 256 mb tot mijn spijt werkte hij niet samen met de 256 mb geheugen van swiss bit.
om dit probleem weer te voorkomen heb ik een nieuw geheugen gekocht maar nu van het zelfde merk en de zelfde mhz in dit geval waren ze dus nu beide 400 mhz de eerste die ik haalde 256 en de nieuwe 512 mb,maar nu ziet mijn pc weer alleen de hoogste 512 mb en niet de 256 mb,er werd mij verteld update het bios nou dat is niet nodig de mijne is van phoenix vers.1.4 en dit is tot nu toe ook nog de enige die beschikbaar is , het bios is ingesteld op T2 dus dat mag ook niet het probleem zijn voor het zien van de 256 mb,verder is mij ook verteld dat ik hem op singel channel moet zetten ook die optie heb ik niet in het bios,er is tevens geen schakelaar op mijn moederbord(MS-7060 ver.1) aanwezig.wie kan mij helpen ik heb nu 60 euro uitgegeven aan geheugen,moet ik nu een nieuwe moederbord kopen ik hoop het niet.

En als je nu eens 2 exact dezelfde geheugen modules gebruikt.
Dus 2 van 512 Mb met dezelfde waardes

dat heb ik nog niet geprobeert omdat ik niet in het bezit ben van nog een 512 en het gaat me weer 30 euro kosten als ik er weer een moet halen.dus

Ja,computers blijven geld kosten.
Je hebt een hobby of niet.

daar kan ik heel ver in meegaan,maar ik moet eerlijk zijn dan doe ik die dertig euro liever bij een nieuwe kleurenkaart ,maar ik blijf hopen dat iemand mij een beter oplossing kan bieden want het moet toch mogelijk zijn dat hij ze beide ziet.

Nieuwe kleurenkaart?? ok,zo kun je hem ook noemen.
Maar als je een zeer gematigde computer hebt,kun je daar een superdeluxe kleurenkaart in doen maar er komt niet uit wat je er van verwacht.
De kleurenkaart is zo goed als de computer waar hij in zit.

ik gaf als voorbeeld dat ik die 30 euro uit kon geven aan een kleuren kaart ,maar daar wil ik het niet over hebben het gaat mij om de geheugens daar wil ik een graag een oplossing voor.

Hoi !

Oplossing kan ik je niet geven !

Maar: In principe altijd 2 DEZELDE geheugenmodules kopen. Ook kun je altijd kijken in je mobo-manual welk geheugen-type/merk ondersteund wordt.

Heb je geen manual, kijk je op de site van de fabrikant van je mobo.

Voorbeeld: Ik werk nu op een Asus A7V880, maar die pikt om een of andere onverklaarbare reden geen A_Data geheugen; in de manual en op de site van Asus staat dit ook vermeld.

Ik begrijp dat je mobo dual-channel ondersteunt: Koop gewoon 2 x dezelfde module's die door je mobo ondersteund worden en verkoop wat je overhoudt op markplaats o.i.d.

We noemen dat "leergeld "!

Greetz,

Harry.

ik wist even niet wat mobo betekende maar begrijp dat je het moederbord manual bedoeld aan de informatie die ik nu krijg heb ik wel wat aan ik ga dit dan ook even uitzoeken,en ik heb er inderdaad over nagedacht om ze te verkopen op marktplaats en een geheugen van 1024 te kopen dan ben ik overal af.bedankt,oja de geheugen modules zijn wel het zelfde alleen de mb nietdus wel beide 400 mhz en het zelfde merk pqi dus feitelijk mocht dat geen probleem zijn,mijn moederbord heeft geen naam(volgens het programma aida 32),vreemd mischien maar het komt volgens mij gewoon van medion af en heeft dit als gegevens
Moederbord ID 01/18/2005-SiS-661FX-6A7I4M4DC-00
Moederbordnaam Onbekend

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je een Medion PC hebt kun je voor alle gegevens hier: http://www.medion.com/nl/ terecht.

Even je serienr. intrommelen, en je kunt een manual downloaden.

Greetz,

Harry.

op de medion site is geen handleiding te vinden,dus daar kom ik ook niet meer mee verder,ik heb ook al gelezen dat medion dat niet levert bij de pc.

Hoi !

Nee, Medion betrekt z'n hardware van derden, net zoals de meeste OEM-PC-bouwers, maar vaak wordt aan een mobo wel net iets veranderd.

Maar goed: je weet wat er oorspronkelijk in zat, koop dezelfde erbij, of koop 2 met dezelfde spec's.

Dus bijv. 2 x 512 Mb PC 3200, 2,5 -3 -3-8 , 2,6 V.

Vraag even of je ze mag ruilen, of neem je PC mee naar de PC-boer en probeer het daar even uit.

That's all !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan