lreuser
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 jun 2010
- Berichten
- 1
Geachte lezer,
Onlangs heb ik de administratie van een vereniging overgenomen. Die werd gevoerd in Davilex, ik heb die omgezet naar Access. (dat had overigens ook heel wat voeten in de aarde. Davi bestand was niet in te lezen, uiteindelijk achtte ik het het verstandigst om alles opnieuw in te voeren. Het waren 113 NAWs, dus dat viel mee).
Nu is er ook een doos met voorbedrukte acceptgiro's. Daarop: de naam van de vereniging en ons gironr voorgedrukt. En daarop moeten dus eens per jaar de adressen van de leden geprint worden, voor de jaarlijkse contributie. Nu zou ik denken, dat dat een standaard functie zou zijn in Access (of in Excel desnoods). Maar niets daarvan. Wat ik in mijn zoektocht tot nu toe wel heb ontdekt, is dat de acceptgiro een puur hollands fenomeen is! Interessant, ik had daar nog nooit bij stilgestaan. Maar het helpt mij niet verder. Hoe kan ik dit nu toch voor elkaar krijgen?
Het gaat om Office 2007 (maar 2003 draait hier ook nog). Kan ik dit het beste in Excel of in Access bewerkstelligen? Of in Word?
En kan de printer ook roet in het eten gooien? Ik heb een eenvoudige Brother. Bij 'paper sizes' kan ik niet kiezen voor 100mmx210mm, en bij custom opties kan ik het wel invullen maar dan wordt een minimumwaarde verwacht van 127.
Maar ook al zou de printer het wel kunnen, dan nog weet ik niet hoe ik Access of Excel zo ver moet krijgen.
Wie weet dit?
Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
L. Reuser
Onlangs heb ik de administratie van een vereniging overgenomen. Die werd gevoerd in Davilex, ik heb die omgezet naar Access. (dat had overigens ook heel wat voeten in de aarde. Davi bestand was niet in te lezen, uiteindelijk achtte ik het het verstandigst om alles opnieuw in te voeren. Het waren 113 NAWs, dus dat viel mee).
Nu is er ook een doos met voorbedrukte acceptgiro's. Daarop: de naam van de vereniging en ons gironr voorgedrukt. En daarop moeten dus eens per jaar de adressen van de leden geprint worden, voor de jaarlijkse contributie. Nu zou ik denken, dat dat een standaard functie zou zijn in Access (of in Excel desnoods). Maar niets daarvan. Wat ik in mijn zoektocht tot nu toe wel heb ontdekt, is dat de acceptgiro een puur hollands fenomeen is! Interessant, ik had daar nog nooit bij stilgestaan. Maar het helpt mij niet verder. Hoe kan ik dit nu toch voor elkaar krijgen?
Het gaat om Office 2007 (maar 2003 draait hier ook nog). Kan ik dit het beste in Excel of in Access bewerkstelligen? Of in Word?
En kan de printer ook roet in het eten gooien? Ik heb een eenvoudige Brother. Bij 'paper sizes' kan ik niet kiezen voor 100mmx210mm, en bij custom opties kan ik het wel invullen maar dan wordt een minimumwaarde verwacht van 127.
Maar ook al zou de printer het wel kunnen, dan nog weet ik niet hoe ik Access of Excel zo ver moet krijgen.
Wie weet dit?
Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
L. Reuser