OctaFish
Verenigingslid
- Lid geworden
- 6 feb 2009
- Besturingssysteem
- Windows 10/MacOS
- Office versie
- Office 365
Je gaat heel slordig met beschermde namen om als je dit doet:
Om te beginnen: je hebt de Outlook bibliotheek geladen, want daarboven heb je deze declaratie staan:
Dat kan je alleen doen als de bibliotheek is geladen. Heel vreemd dus dat je deze variabele vervolgens met Late Binding vult!
Maar om een variabele dezelfde naam te geven als een object is gewoon vrágen om moeilijkheden. Ik zou ‘m dus ook altijd zo doen:
Al was het maar om onderscheid te maken, en de variabele met de Outlook Selection te koppelen.
Ik gebruik nog steeds code waar ik nooit problemen mee heb, dus wellicht wordt het tijd om die in de strijd te gooien.
Ik vond vandaag overigens een uitgebreid artikel waarin werd uitgelegd dat dit:
Nog wel kan werken voor Word en Excel, maar niet voor Outlook omdat dat anders wordt geladen. De code om Outlook te checken is dus een half metertje langer
.
Maar het idee om variabelen Early Binding te declareren, en vervolgens Late Binding te gebruiken vind ik wel een novelty
. Alsof je Memphis Depay op de bank hebt zitten, en de neef van de voorzitter in de spits zet
.
Code:
Dim Selection As Selection
Code:
Dim ObjApp As Outlook.Application
Maar om een variabele dezelfde naam te geven als een object is gewoon vrágen om moeilijkheden. Ik zou ‘m dus ook altijd zo doen:
Code:
Dim olSelection As Outlook.Selection
Ik gebruik nog steeds code waar ik nooit problemen mee heb, dus wellicht wordt het tijd om die in de strijd te gooien.
Ik vond vandaag overigens een uitgebreid artikel waarin werd uitgelegd dat dit:
Code:
Set oOutlook = GetObject(, "Outlook.Application")
' check for error 429, not open, create new instance
If Err.Number <> 0 Then ' = 429
Err.Clear
oOutlook.Close
Set oOutlook = Nothing
Set oOutlook = CreateObject("Outlook.application")
Shell ("Outlook") 'start Outlook
End If

Maar het idee om variabelen Early Binding te declareren, en vervolgens Late Binding te gebruiken vind ik wel een novelty