Acces database converteren naar een executable

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsM

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
56
Hoi,

Wie kan mij vertellen hoe ik een Acces database kan converteren naar een .exe bestand zodat het op elke computer werkt?
Het is dan niet meer nodig dat Acces op die computer staat.

Wie heeft antwoord op mijn vraag?

Gr. NielsM
 
ik heb nooit geweten dat dat kon .......................

een Access mdb is een access mdb en met het opstarten van een mdb worden talloze functies / opties / filters, inbedded in Access mee-opgestart dus het zou mij bijzonder verbazen als het kan............

Wat natuurlijk WEL kan is het exporteren van een databestand uit de .mdb (bijv. een tabelbestand waarin de data staat en wat daarna op elk systeem waarop Excel is geinstalleerd, geopend kan worden)

Mocht het toch kunnen dan heb ook ik weer wat geleerd, maar het zou mij echt verbazen als het kan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb vernomen dat bij de Developer Tools van Microsoft een tool moet zitten waarmee je een Access mdb kan converteren naar een .exe file.

Kan iemand mij daar aan helpen?

Niels
 
met de Developer editie kun je een runtime maken zodat op pc's zonder access ook het programma kan draaien
 
Hoi,

Bedankt voor je antwoord!

Alleen is mijn vraag nu hoe ik aan de Developer editie kom!
Kun je die downloaden bij Microsoft?

Gr. NielsM
 
kopen

Nee hoor,

Het is veel makkelijker....kopen.

Groet,

Arno de Ruig.
 
Je kan in access 2000 een mde bestand maken. Dit is een soort van exe. Maar ik weet niet of dat op een pc draait waar geen access opstaat.

Extra--> databasehulpprogramma's -->mde bestand maken

Greetz
 
helaas

Volgens mij kan een MDE-bestand niet draaien zonder Access. Voorzover ik weet wordt met een MDE-bestand de database er alleen maar tegen beveiligd dat bepaalde delen van de database (macro's e.d.) kunnen worden aangepast.

Groet,

Arno.
 
De developer versie of de Small business versie. Hier zit klantenbeheer tool in, welke access bestanden kan openen , maar niet kan bewerken.

Anders iemand vragen die de dev. versie heeft om deze voor jou excutable te maken. Dan heb je legaal en waarschijnlijk goedkoop een distrubtie van je programma.
 
Dit laaste is NIET legaal. Slechts de eigenaar mag mde`s maken. Om uit te leveren is een aparte licentie nodig.
Bovendien is voor het uitvoeren van mde`s de Access runtime nodig (gratis te downloaden bij MS).
 
Ik zoeken, maar IK kan die runtime niet vinden, maar zal 'm DOLGRAAG willen hebben!
Ik heb dus een Access2000 database en wil graag dat anderen die gaan gebruiken. En ik begrijp dus dat DAT kan met die gratis runtime? Dus ZONDER dat AL die gebruikers een licentie voor Access2000 moeten kopen? IK heb die licentie wel overigens.

Ik ben heel benieuwd! Ik heb nl. overwogen de hele database vanuit DataAccess te benaderen omdat dat WEL gratis zou zijn.

Graag respons waar te donwloaden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan