Acces Denied bij installeren drivers. Vista x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viper_90

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Berichten
38
Hallo allemaal,

Sinds kort als ik een driver wil installeren gewoon via device manager > update driver dan krijg ik na het installing driver gedeelte dat de hardware is gevonden maar de acces is denied.
Ik heb al rondgekeken op internet maar kan geen oplossing vinden. Misschien heeft een van jullie ervaring er mee.

Alvast bedankt.
 
X64 drivers moeten digitaal ondertekend zijn. Misschien ligt daar het probleem, zéker als je zelf ergens een driver vandaan gehaald hebt, en dus geen gebruik wilt maken van de automatische driver-update functionaliteit via Internet.

Tijs.
 
Zou logisch zijn inderdaad, had net een nieuwere Realtek HD Driver gedownload en die geeft dezelfde melding: "Windows found driver software for your device but encountered an error while attempting to install it.

Realtek High Definition Audio

Access is denied.

If you know the manufacturer of your device, you can visit it's website and check the support section for driver software."
 
Ik heb wat rondgekeken, en misschien is het inderdaad een bestands-/mappen-toegangsrechtenprobleem.

Er zijn een paar opties die je kunt proberen, maar ik geef je de meest uitgebreide:
Ga naar word zelf de baas over windows vista, en volg de stappen. Probeer daarna opnieuw die driver-installatie.

Succes,

Tijs.
 
Heb alle stappen uitgevoerd maar krijg nog steeds dezelfde melding. :confused:
 
Dan kan ik je niet verder helpen. Ik hoop dat anderen nog tips voor je hebben.

Tijs.
 
Heb nog iets gevonden: deze link

Bottomline: Start een CMD-venster met Administrator-rechten, en doe daar het volgende:
takeown /f "C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\*.*"
cacls "C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\*.*" /G System:F


Eventueel moet je het laatste commando vervangen door:
cacls "C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\*.*" /G SYSTEEM:F

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Idd het laatste werkt! Echt bedankt voor u hulp!

Met vriendelijke groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan