Acces Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yesper

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2021
Beste,

Als ik in acces een formule van o.a Aantal/Tijd(numerieke waarden), en ik zou b.v 11/0,2 zou dit een uitkomst zijn van #Deel1/0

In excel zou dit een uitkomst van 55 zijn.

Welke formule kan ik hiervoor gebruiken om ook de uitkomst te krijgen zoals excel weergeeft.

Geen idee welke vraag je nu stelt; je zet 'm in het Excel forum, dus is het een Excel vraag? Waarom geef je dan aan dat de formule in Excel wél een uitkomst geeft? Dan heb je toch geen probleem in Excel?

Ik begrijp je probleem niet.
Ik heb net een test genomen, waarbij ik een tabel aanmaakte met een veld: Aantal (Numeriek Integer), en een veld tijd (Datum/Tijd)
Vervolgens een query met deze formule in:

Code:
Berekening: [Aantal]/[tijd]

Ik had nu wel kunnen verwachten dat ik hier een fout zou krijgen, gezien Tijd een datumveld is, maar zelfs dan krijg ik geen fout. Laat staan als het dan om 2 getalvelden gaat, dan kan het al helemaal geen probleem zijn.

Dit is getest in Access... Excel zal ook geen probleem zijn.

Ik heb dezelfde test gedaan als Luc (iets uitgebreider zelfs, zodat hij wat eerder is :)) en ook geen enkel probleem met de berekeningen. Tijden zijn natuurlijk gewoon getallen, en als je twee tijden van elkaar aftrekt zodat je getallen als 0,13, 0,21, 0,07 etc als uitkomst krijgt, dan is er dus geen enkel probleem als je dat vervolgens gebruikt in een deling met een geheel getal.

Code:
CaseID	Datum		Begin	Eind	Aantal	Duur	Expr1	Expr2
1	1-1-1901	11:14	14:23	11	0,13	83,81	83,81
2	2-2-1902	10:30	15:33	11	0,21	52,28	52,28
3	3-3-1903	22:22	23:58	38	0,07	570,00	570,00
4	4-3-1903	15:09	22:32	34	0,31	110,52	110,52

Uiteraard getest in Access en niet in Excel :)

Hallo Luc & OctaFish

Ondanks dat ik naar jullie menig niet duidelijk geweest ben over het onderwerp.

Is het wat betreft de uitkomst duidelijk, moest even indalen. :D

Bedankt

Niet duidelijk, verkeerde forum.... ‘the only way is up’ :). Wat was nou het probleem?

Hallo OctaFish

Het probleem was dat ik in de acces module wel een kolom totaal tijd heb staan maar deze numeriek was en geen tijdveld (als k het zo goed zeg).

Als ik dan het de aantal / door het tijdveld kreeg ik#.

Ik heb hem nu anders ingericht zoals jij in het voorbeeld hebt aangegeven, waar nu de uitkomst juist is.:d

Thx

Toch maar verplaatst naar juiste forum.

Datums en tijden zijn wel degelijk ook getallen, alleen zijn het geen gehele getallen. D.w.z: de datum nog wel, maar de tijd dus niet. Vermoedelijk had je het veld als Lange Integer staan waardoor de tijden naar 0 werden afgerond. En delen door 0 mag óók in Excel niet :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan