Acces formulier

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bac
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bac

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2003
Berichten
4
Ik heb een database gemaakt klantenbestand. Deze heeft twee tabellen introductiebestand en orderboek. In introductiebestand staan de naw gegevens van de klanten en in orderboek hun orders.

Ik heb de formulieren gemaakt zodat je ze kan bewerken en gegevens toevoegen. Tot hier is het goed te doen :)

Nu wil ik vanaf het eerste formulier met een knop alle orders pakken uit de tweede tabel die de klantnaam hebben die ik op het formulier heb geselecteerd.

Nu zal de code iets van

select *
from orderboek
where klantnaam=???

moeten bevatten.

Maar hoe geef ik aan wat op de plaats van de ??? komt te staan en hoe krijg ik dit dan afgebeeld in een popup?

Office 2000 op winxp
 
Ik neem aan dat je de klant op een formuliertje selecteert
EN
dat je in je tabel met klantgegevens een unieke sleutel hebt om je klant te identificeren (een nummer dus), bijv IDKlant
EN
dat je de unieke sleutel op je venster hebt staan, bijv. in veld txtIDKlant
EN
dat je in je order tabel een verwijzing naar je klant hebt staan, bijv IDKlant.

Dan ziet je SQL statement er als volgt uit:

select *
from orderboek
where IDKlant = cstr(me![txtKlant])
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan