acces in een domein?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave.vanderveke

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Weet er iemand wat de beste oplossing is voor mijn probleem. Ik zou graag een database in acces maken voor de klantgegevens en orderopvolging etc... Deze database zou ik op de server willen zetten. Er zijn nog 10 client computers op aangesloten (Netwerk van de winkel) Deze clients zouden tegelijkertijd een klantefiche moeten kunnen raadplegen of ingeven etc...

is dit mogelijk en wat zijn de beste opties....
of bestaan er eventueel bedrijven die zulde dingen kunne realiseren ?
want de standaardsoftwarepaketten zijn niet echt naar wens om de juiste opvolging te kunne doen ?

Bedankt !:thumb:

nog iets vergete

er is dus een server in winkel 1.... in deze winkel zijn nog 10 andere pc's rechtstreeks aangesloten....
nu zijn er nog 2 vestigingen waar 1 pc staat en die via vpn ook op de server kunnen...
Deze zouden dus ook in deze accesdatabase moeten kunnen...

Eerlijk gezegd, is Acces voor zulke toepassingen niet geschikt. Wat je wel kan doen is SQL gebruiken. Dit gaat wel lukken. Maar dit laat ik over aan diegenen die SQL volledig onder de knie hebben

ik had in een boek gelezen dat je access kon delen ofzoiets... of is it maar voor eenbeperkt aantal gebruikers?
en zit in access 2003 niet iets met sql in ? iets als je ipv een database aanmaaakt een nieuw project start ?
of gaat dit té moeilijk worden?

En kent er dan mischien iemand een goed bedrijf of persoon ?

Nu ben ik niet zeker, maar ik denk dat je een acces DB volledig kan overzetten naar SQL, Hoe?? zie vorig bericht
Wat je misschien ook kan doen, is MySQL dowloaden en enkele boeken hierover aanschaffen.
Een firma die dit voor u doet ken ik spijtig genoeg niet.

Maar als je op elke client computer acces hebt staan dan kun je de data base op de server zetten en delen.
Makkelijkste oplossing.

Geplaatst door puppie
Maar als je op elke client computer acces hebt staan dan kun je de data base op de server zetten en delen.
Makkelijkste oplossing.

Dat zou ook een mogelijk kunnen zijn, maar dan moet de database wel gesplits zijn en elke client moet dan een eigen toegangscode hebben met door de beheerder toegestane rechten.
Trouwens, als je gaat delen, kunnen de clients niet te gelijk aanpassingen maken volgens mij.
Ik denk dus dat heel die zaak veel te traag gaat worden en daardoor geen goede functionalteit geven.

Is mijn mening hierover.

@vanzwam,
Klopt helemaal wat u zegt maar aangezien de vraagsteller niet de juiste kennis van sql heeft is dit misschien de makkelijkste oplossing.
Bij mij op de server (2003) zit sql standaard en wordt ook gebruikt door acces.

inderdaad... in het bek stond dat we dan acces moeten delen, en elke gebruiken een inlogcode geven etc...

er stond nerges vermeld hoe het dan zou zijn als er aanpassingen gebeuren en of er dan eventuele conflikten konden ontstaan...

ook kwestie snelheid en omvang (aantal MB) denk ik dat het nogal veel is....

we hebben wel op elke pc acces 2003 staan en er is voor elke pc een 100 Mbs netwerk....

het probleem is dat we dit alles (server etc) door een externe firma hebben laten doen, ook ons boekhoudpakket , het was de bedoeling om een crm pakket bij deze firma te laten maken maar door vele probelemen bij deze firma hebben we de samenwerking moeten stopzetten en nu zitten we een beetje met de 'gebakken peren'

ik had voorgesteld om access te gaan gebruiken omdat de zaakvoerder nog in zen hoofd zit met die bewuste firma, natuurlijk als dit het enige goede alterntaief is moeten we dit zeker doen...

toch bedankt voor jullie antwoorden...

@dave.vanderveke

Ik wens u zeker veel succes, maar vooral veel moed. Zulk programma is niet op 1 2 3 gemaakt.

Ik heb wel ervaring op het gebied van facturatie prog's in Acces, maar meestal zij dit stand allone's. En af en toe 2 werknemers met beperkte rechten. Dus je gaat nog veel werk hebben en slapeloze nachten.

SUCCES. :thumb:

Access MultiUser

Ik heb al eens eerder een multiuser applicatie gemaakt in Access. Dat was toen in Access97. Die kon toen 20 gebruikers simultaan aan. Lijkt me dus voor 2000 of 2003 geen probleem. Afhankelijk van de applicatie natuurlijk en de gewenste responsetijd. Voor snellere responsetijd en dus betere perfomance moet je een grotere database nemen: gratis: MySQL of MSDE anders Oracle of MSSQL.

Weest gegroet,
Guus

ik heb een sop het net aan het zoeken geweest en ik kwam terecht op "Filemaker server 7" dit is iets zoals een acces maar zou tot 250 gebruikers moeten aankunnen...
iemand hiermee ervaring?

want met sql zie ik het niet echt zitten, ik wil het wel proberen maar ik vrees voor het povere resultaat...
of is acces toch superieur ?

De gewenste applicatie is met access goed te realiseren. Een multi-user access applicatie kan tot 15 a 20 gebruikers goed functioneren. Mocht het later alsnog te groot worden is achteraf eenvoudig op te schalen naar SQL-Server.

M.b.t. beveiliging en toegang moet e.e.a. wel goed kloppen. Zo moet je niet alleen toegang hebben tot de server waar de tabellen database staat, maar in Access moet ook e.e.a. afgevangen worden. Dit is afhankelijk van de gewenste situatie.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan