acces meerdere records aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

querymeister

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2016
Hallo beste acceskenners,

momenteel ben ik met mijn stage bezig, echter loop ik hier vast op een probleem in access.
ik heb een tabel waarin ik een uniek ID doorlink naar een andere tabel.
deze tabel bevat een nieuwe autonummering om de records uniek te maken. echter mag het unieke ID van de eerste tabel hierin wel vaker terugkomen omdat de 2e tabel een nieuwe unieke key krijgt.

de eerste tabel bevat ook een veld met benodigde weken. als iets meer dan 1 week duurt wil ik graag dat het deze regel vaker overzet. dus 1 week 1 record, 2 weken 2 records, etc.
is er iemand die mij hiermee in de juiste richting kan sturen? alvast bedankt!:thumb:

Laatst bewerkt:
Je wilt op basis van een veld in Tabel1 ([Benodigde weken]) een overeenkomend aantal records aanmaken in Tabel2? Moet daarin dan behalve het koppelveld ook nog een weeknummer o.i.d. worden opgenomen? Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je dat zou willen; als je de tabellen goed koppelt op je formulier (Hoofdformulier + subformulier) héb je de koppeling al, en kun je simpel nieuwe records toevoegen. Is database technisch een veel betere oplossing. En je weeknummer? Is dat niet gewoon een gegeven dat je afleidt uit een geregistreerde datum?

ik wil dus de het koppelveld dupliceren en gelijkstellen aan het aantal benodigde weken. dit omdat deze informatie wordt weergegeven in een excel draaitabel, zodat men goed kan zien hoe lang elke bewerkingsstap duurt. zo kan men in de productie makkelijk overzicht houden over de planning en de voortgang bewaken. de nieuwe tabel heeft een nieuwe autonummering, wat weer een unieke sleutel wordt. hopelijk maakt de afbeelding meer duidelijk.test bestand access.PNG

Kan je ook in Access maken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan