Acces mega traag met opslaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter lab4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hallo Allemaal,

Elke keer als ik wijzigingen in een formulier maak en het formulier opsla hangt acces. Na 5 of 10 minuten is er nog geen verandering en zie ik nog steed hetzelfde zandlopertje.

De database zelf is maar 7MB klein, het formulier is ook niet groot (bevat geen visueel gebeuren) en als ik de database opstart mbv switchboard werkt alles prima en razendsnel.

Ik heb ook alles gekopieerd naar een nieuwe database maar behalve dat ik drie kwartier ben geweest ben ik er niks mee opgeschoten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast mijn vriendelijke dank voor jullie hulp,

Robert

Ik denk, zomaar uit de losse pols, dat je ergens een fout hebt.:rolleyes:

Druk op control-break terwijl het fornulier bezig is op te slaan. De code wordt dan onderbroken op de plaats waar hij op dat moment mee bezig is. Daar zit je fout.

Misschien een oneindige lus: je probeert een recordset te doorlopen en je bent rs.movenext vergeten?

Ik weet het niet ik heb je code niet gezien.

Weest gegroet,
Guus

Compact and Repair al eens geprobeerd?

Al verwacht ik er niet veel van omdat je ook al hebt geprobeerd alles naar een nieuwe DB te zetten.

Grtz,

Jep ook al meerdere keren geprobeerd maar het mocht niet helpen

De tip van Guus2005 is een hele goede. Probeer inderdaad is CTRL+BREAK in te drukken terwijl Access lijkt te hangen. Je komt dan hoogstwaarschijnlijk in de buurt van het punt in de code waar het echte probleem zit.

Thanks ik ga dit volgende keer proberen, ik laat jullie weten of het gewerkt heeft! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan