Hallo.
Ik heb een oefen opdracht gekregen van een vriend van mij.
Maar ik ben vrij nieuw met access dus ik vroeg me af of jullie mij de goede richting in kunnen schoppen? Smile
Opdracht:
Ik heb het invoer formulier gemaakt, en dat werkt.
maar nu het volgende.
1. Als ik de factuur brief wil maken, hoe moet ik dat doen?
Ik dacht dat je dat toch via wordt moet doen?
2. En hoe kan ik het per jaar laten opslaan voor het jaar overzicht?
Bedankt voor de hulp.
Groetjes Mitchel
Ik heb een oefen opdracht gekregen van een vriend van mij.
Maar ik ben vrij nieuw met access dus ik vroeg me af of jullie mij de goede richting in kunnen schoppen? Smile
Opdracht:
Code:
Een vereniging wil de administratie automatiseren. Op dit moment worden de leden bijgehouden op een oude PC in een Access database. In deze database staat ��n tabel met NAW gegevens van alle leden. Bovendien staat er in een veld een contributiebedrag en een veld �betaald�.
Een keer per jaar (april) krijgen de leden een factuur. Deze wordt in Word opgesteld en afgedrukt (afdruk samenvoegen).
Nadeel: Alle leden krijgen een factuur en dus krijgen familieleden er 2 of meer.
In augustus krijgen alle leden die niet hebben betaald een herinnering.
Aan het eind van het jaar wordt het veld �betaald� leeggemaakt voor het komende jaar.
Nadeel: Leden die dan nog niet hebben betaald moeten met de hand worden bijgehouden!
Men wil toe naar een systeem waaruit ��n factuur per gelijk adres (postcode + huisnummer). Ook dient het systeem de betaling te registreren per jaar. Later moet dus zichtbaar zijn wat de betaling over de afgelopen jaren was.
Vanuit het systeem moet het mogelijk zijn om via een query groepen samen te stellen waarvoor bepaalde brieven worden opgesteld. Deze groepen zijn:
Soort lid (junior, senior, donateur, overigen)
Wedstrijdlid (ja nee)
Vrijwilliger (bestuur, wedstrijd, commissie, overigen)
Ik heb het invoer formulier gemaakt, en dat werkt.
maar nu het volgende.
1. Als ik de factuur brief wil maken, hoe moet ik dat doen?
Ik dacht dat je dat toch via wordt moet doen?
2. En hoe kan ik het per jaar laten opslaan voor het jaar overzicht?
Bedankt voor de hulp.
Groetjes Mitchel